ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Liseli gençlerde iç ve dış güdümlü dindarlık ve iyilik algıları (Ankara örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kula, M. Naci
dc.contributor.author Bilge, Emine Zehra
dc.date.accessioned 2017-01-16T08:16:17Z
dc.date.available 2017-01-16T08:16:17Z
dc.date.issued 2013
dc.date.submitted 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/920
dc.description.abstract Dindarlık eğilimi ve iyilik algısını konu edinen bu araştırmanın amacı; lise düzeyinde bulunan gençlerin iç güdümlü ve dış güdümlü dindarlık eğilimleri ile iyilik algıları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmanın ana problemini dindarlık eğilimi ile iyilik algısı arasındaki ilişki, alt problemlerini ise bu iki değişkenin cinsiyet, yaş, sınıf, okul türü ve sosyo-ekonomik düzey gibi demografik değişkenlerle olan ilişkisi oluşturmaktadır. Bu çalışma teorik ve alan araştırması olmak üzere iki ana bölümden meydana gelmiştir. Teorik kısımda dokümantasyon, alan araştırmasında ise anket tekniği uygulanmıştır. Bu doğrultuda, Ankara ilinde beş farklı lise türünde öğrenim görmekte olan ve 379 kişiden oluşan örneklem gurubuyla anket çalışması yapılmıştır. Bu uygulamada “Dini Yönelim Ölçeği” ve “İyilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; iç güdümlü dindarlık eğilimi ile iyilik algısı arasında pozitif yönde anlamlı, dış güdümlü dindarlık ile iyilik algısı arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca dindarlık eğilimi ve iyilik algısı ile bazı demografik değişkenler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research, that focuses on orientation of religiousness and perception of goodness, is to determine the relation between intrinsic/extrinsic religiousness and perceptions of goodness for adolescent at the secondary level (high school). The main problem of this study is to determine the relation between intrinsic/extrinsic religiousness and perceptions of goodness. Sub-problem of the this study is to determine the relation between these two variables and demographic variables such as gender, age, grade, school type, and socio-economic level. This study consists of two main parts, including theory and field survey. Documentation is applied in theoretical part, and questionnaire (survey) technique is applied in field survey. For this purpose, a questionaire (survey) was conducted with the sample group comprising from 379 people who are studying at five different high schools in Ankara. In this application, "Religious Orientation Scale" and "Perception of Goodness Scale" were used. According to the findings of the study, a positive significant Korelasyon between the intrinsic religiousness and perception of goodness was found, on the other hand, a negative significant Korelasyon between extrinsic religiousness and perception of goodness was found. We also found meaningful relationships between orientation of religiousness and perception of goodness and some demographic variables. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İç Güdümlü Dindarlık tr_TR
dc.subject Dış Güdümlü Dindarlık tr_TR
dc.subject İyilik Algısı tr_TR
dc.subject Intrinsic Religiousness tr_TR
dc.subject Extrinsic Religiousness tr_TR
dc.subject Perceptions of Goodness tr_TR
dc.title Liseli gençlerde iç ve dış güdümlü dindarlık ve iyilik algıları (Ankara örneği) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster