Bu çalışmada, Yakakent-Gerze Yolu kapsamında117+430 Km ile 117+625 Km arasında bulunan, 60, 75, 60 m açıklıklı I kirişli kompozit İdemli-3 Viyadüğünün üstyapısı baz alınıp 60, 150, 300, 500, 800, 1000, 1500 ve 3000 m yarıçaplarında farklı yatay kavisler ele alınarak, ölü ve hareketli yükler altında SAP 2000 paket programı ile AASHTO İartnamesine uygun bilgisayar destekli analizleri yapılarak analiz sonuçları belirlenmiş, mesnet reaksiyonlarının ve en kritik yükleme durumunu bulmak için ise kullanılan farklı kombinasyonlarının en olumsuz yükleme kombinasyon sonucuna göre çıkan gerilmelerin hesaplanması ve sonuçların karşılaştırılması hedef alınmıştır.
Tüm modellerde; İdemli-3 viyadüğünden döşeme betonu, I profiller, orta ve uç ayaklarda kullanılan elastomer örnekleri alınmıştır. Analizde İdemli-3 viyadüğünden farklı olarak, viyadüğün belirtilen farklı çaplarda kavisliliğinin devam ettiği, açıklıklarının ve köprü uzunluğunun ise değişmediği varsayılmış, bu varsayımlar altında merkezkaç kuvveti yarıçapa bağlı olarak her farklı yarıçapta yeniden hesaplanarak analizlere katılmıştır. Viyadükte verev bulunmadığı için analizde kullanılmamıştır. Köprü üstyapısı 4 adet yapma çelik I kiriş ile yerinde dökme betonarme bir tabliyeden oluşan kompozit bir üstyapıdır. Bu sebeple kompozit kirişin maksimum momentini verdiği yerde ve kombinasyonda çıkan momentler gerilme hesabında kullanılmıştır.
Yapısal analizlerde SAP2000, yardımcı program olarak AUTOCAD 2012 ve EXCELL programları kullanılmış olup, şartname olarak Amerikan Köprü İartnamesi AASHTO, Karayolları Teknik İartnamesi ve AASHTO LRFD esas alınmıştır.
In this study, the analysis results were obtained by doing computer-aided analysis with SAP 2000 Programme fit to AASHTO Certification under dead and live loads by gathering different horizontally curves in 60, 150, 300, 500, 800, 1000, 1500 and 3000 meters radius on the basis of the superstructure of 60, 75, 60 m span I-girder composite Ġdemli-3 Viaduct located in 117+430 Km and 117+625 Km in the scope of Yakakent-Gerze Highway, it is targeted to compare results and to calculate the tensions of different combinations used to find the the most critical loading situation and support reactions due to the most negative loading combination.
In all models, samples of laying concrete, I-profiles, elastomers used in mid and end abutments were taken from Ġdemli-3 viaduct. In analysis, differently from Ġdemli-3 viaduct, the different curve diameters has continued, span and bridge lengths is assumed unchanged, centrifugal force computed for every different radius and added to analysis. It did not use in the analysis when there is no curve on the viaduct. Bridge composite superstructure has four steel I-beam and an in-situ slab. So maximum moment of compozite beam and moments of combinations used in stress calculation.
Sap2000 is used at structural analysis, as utility Autocad 2012 and excell programmes are used and based on The American Bridge Specification AASHTO, Highways Specification and the AASHTO LRFD Specification.