Globalleşen dünyamızda firmalar açısından rekabet üstünlüğü sağlayabilmek açısından tüketici eğilimlerinin önceden belirlenmesi hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada TRI indeksinden elde edilen faktörlerin demografik değişkenlerle ilişkisi incelenmiştir.
İlk bölümde kavramsal boyut ele alınmış tüketici tutumları hakkında bilgiler verilmiş, ikinci bölüm araştırma kısmından oluşup tezin konusu yöntemi belirtilip, yapılan anketin analizi yapılarak sonuçlar sunulmuştur.
Araştırma amacıyla hazırlanan anketler Espark AVM Merkezinde bulunan MediaMarkt mağazasında uygulanmış ve değerlendirmeye uygun 250 anket elde edilmiştir. Araştırma bulguları faktör analizi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Çalışma ile demografik değişkenlere göre farklılık ortaya koyan değişkenleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
In the globalized world, determining the tendencies of the consumers is essential in terms of maintaining the competition spirit. This study analyzes the relationship between factors obtained from TRI index and customer demographics.
The first chapter focuses on the theoretical aspects and the consumer attitudes, while the second one consists of the research part, defining the subject and the methods of the study, and exhibiting the outcomes of the analysis.
The questionnaires were applied at the MediaMarkt within the Espark mall, and 250 surveys had been evaluated in the study. The outcomes were examined by factor analyses and ANOVA. The relationships between variables are presented.