ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına ilişkin öğretmen algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Turan, Selahattin
dc.contributor.author Aras, Nazlı
dc.date.accessioned 2016-12-14T06:55:30Z
dc.date.available 2016-12-14T06:55:30Z
dc.date.issued 2013
dc.date.submitted 2013-10-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/781
dc.description.abstract Amaç: Okul müdürlerinden beklentiler eğitim yöneticiliğinden eğitim liderliğine doğru bir geçiş göstermektedir. Daha etkili okullar için eğitim liderliği standartlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Fakat bu konuda yapılmış bilimsel çalışma sayısı Türkiye’de oldukça sınırlıdır. Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin, okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına yönelik algılarını betimlemektir. Yöntem: Bu araştırmada kullanılmak üzere ISLLC standartları ve Türkiye’de okul müdürleri yeterlikleri üzerine yapılmış çalışmalar sentezlenerek bir anket hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Eskişehir merkezde görev yapan 406 ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine uygulanan ankete verdikleri cevaplardan oluşmuştur. Bulgular: Ankete katılan öğretmenler, anket maddelerinin %20’sine katılmakta fakat çoğunluk oluşturan %80’ine kısmen katılmaktadırlar. En düşük ortalamaya sahip maddeye göre ( x =2.69) öğretmenler, müdürleri çalışanları motive etmek konusunda kısmen yeterli bulmaktadır. En yüksek ortalamaya sahip maddeye göre ise ( x =4.18), öğretmenler müdürlerinin üstlerine saygıyla yaklaştığı konusunda hem fikirdirler. Tartışma ve Sonuç: Bulgulara göre, okul müdürleri kendilerinden beklenen standartlara göre kısmen yeterli görülmektedir. Müdürlere okul liderliği yolunda rehberlik edecek (Türk Okul Liderliği Standartları) oluşturulmalı ve okul müdürleri bu standartlara göre yetiştirilmelidirler. Ayrıca, mesleki yönden geliştirilmeleri için politikalar oluşturulmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: Expectations from school principals have been changing from educational management to educational leadership. For more effective schools, educational leadership standards are needed. However, the number of scientific studies about this field in Turkish context is limited. The purpose of this study was to define primary and secondary school teachers’ perception about school leadership standards. Method: A survey, which is a combination of ISLLC Standards and school principals’ qualification studies in Turkey, was developed and used for this study. The study data consisted of 406 primary and secondary teachers’ answers towards the survey. The survey was conducted in the center schools of Eskişehir in 2012-2013 educational year. Results: Teachers agreed on %20 of school leadership standards were met by their principals. On the other hand, teachers partially agreed, partially disagreed on their principals’ qualification about %80 of school leadership standards. According to the lowest mean ( x =2.69), teachers partially agreed partially disagree about their principals’ motivating the working people properly. According to the highest mean ( x =4.18), teachers think their principals approach superiors respectfully. Discussion and Conclusion: Considering survey results it can be said that school principals were perceived partially qualified in the frame of school leadership standards. As guidance for becoming a school leader, “Turkish School Leadership Standards” must be developed; also the school principals must be trained by these standards. Also, some educational policies must be developed for principals to be trained in their jobs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim Liderliği tr_TR
dc.subject Okul Müdürü tr_TR
dc.subject Standartlar tr_TR
dc.subject Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Educational Leadership tr_TR
dc.subject School Principal tr_TR
dc.subject Standards tr_TR
dc.subject Education Management tr_TR
dc.title Okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına ilişkin öğretmen algıları tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster