dc.contributor.advisor |
Saban, Pınar Anapa |
|
dc.contributor.author |
Yemenli, Esra |
|
dc.date.accessioned |
2016-12-14T06:55:16Z |
|
dc.date.available |
2016-12-14T06:55:16Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.date.submitted |
2013-04-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/776 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin
felsefi görüşlerini belirlemektir.
Yöntem: Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu iki devlet
üniversitesinde öğrenim gören 486 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerini
belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından ölçek geliştirilmiştir. Geçerliği ve güvenirliği
sağlanan ölçek, çalışma grubuna uygulanarak veriler analiz edilmiştir. Analiz aşamasında
parametrik olmayan testler kullanılmıştır.
Bulgular: Bu çalışmada, öğrencilerin farklı matematik felsefelerini benimsediği
belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin felsefi görüşlerinin, çeşitli değişkenlere göre farklılık
gösterdiği tespit edilmiştir.
Tartışma ve Sonuç: Üniversite öğrencilerinin felsefi görüşleri, cinsiyet ve akademik
başarıya göre farklılık göstermezken, bazı dersleri alma durumlarına ve öğrenim gördüğü
fakültelere göre farklılık göstermektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Purpose: The purpose of this study is to determine the philosophical view of the
university students.
Method: Descriptive survey method was used in the study. The study was conducted
with 486 university students. A scale was developed by the researcher in order to determine
students’ views. Data were collected by a valid and reliable scale. Non-parametric tests were
used at analysis stage.
Results: The findings revealed that the students have different philosophy of
mathematics. Meanwhile, according to some variables there are differences among students’
philosophies of mathematics.
Discussion and Conclusion: The students’ philosophies of mathematics are similar in
terms of gender and academical achievement. But they have different philosophies of
mathematics in terms of departments and some lessons related to the nature of mathematics. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik Felsefesi |
tr_TR |
dc.subject |
Epistemoloji |
tr_TR |
dc.subject |
Ontoloji |
tr_TR |
dc.subject |
Philosophy of Mathematics |
tr_TR |
dc.subject |
Epistemology |
tr_TR |
dc.subject |
Ontology |
tr_TR |
dc.title |
Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğrertim Matematik Öğretmenliği |
tr_TR |