ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saban, Pınar Anapa
dc.contributor.author Yemenli, Esra
dc.date.accessioned 2016-12-14T06:55:16Z
dc.date.available 2016-12-14T06:55:16Z
dc.date.issued 2013
dc.date.submitted 2013-04-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/776
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu iki devlet üniversitesinde öğrenim gören 486 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından ölçek geliştirilmiştir. Geçerliği ve güvenirliği sağlanan ölçek, çalışma grubuna uygulanarak veriler analiz edilmiştir. Analiz aşamasında parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Bulgular: Bu çalışmada, öğrencilerin farklı matematik felsefelerini benimsediği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin felsefi görüşlerinin, çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Tartışma ve Sonuç: Üniversite öğrencilerinin felsefi görüşleri, cinsiyet ve akademik başarıya göre farklılık göstermezken, bazı dersleri alma durumlarına ve öğrenim gördüğü fakültelere göre farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study is to determine the philosophical view of the university students. Method: Descriptive survey method was used in the study. The study was conducted with 486 university students. A scale was developed by the researcher in order to determine students’ views. Data were collected by a valid and reliable scale. Non-parametric tests were used at analysis stage. Results: The findings revealed that the students have different philosophy of mathematics. Meanwhile, according to some variables there are differences among students’ philosophies of mathematics. Discussion and Conclusion: The students’ philosophies of mathematics are similar in terms of gender and academical achievement. But they have different philosophies of mathematics in terms of departments and some lessons related to the nature of mathematics. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik Felsefesi tr_TR
dc.subject Epistemoloji tr_TR
dc.subject Ontoloji tr_TR
dc.subject Philosophy of Mathematics tr_TR
dc.subject Epistemology tr_TR
dc.subject Ontology tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğrertim Matematik Öğretmenliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster