dc.contributor.advisor |
Kurtuluş, Aytaç |
|
dc.contributor.author |
Gündoğdu, Serap |
|
dc.date.accessioned |
2016-12-09T07:03:43Z |
|
dc.date.available |
2016-12-09T07:03:43Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.date.submitted |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/766 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Bu araştırmanın amacı 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sahip olduğu
matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Bu araştırmada nicel yöntemlerden biri olan ilişkisel model kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yoluyla seçilmiş olup Aksaray ili Merkez
ilçesindeki kamu ilköğretim okullarında öğrenim gören 198’i 7. sınıf ve 204’ü 8. sınıf olmak
üzere 402 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yeşildere (2006)
tarafından geliştirilen Matematiksel Güç Ölçeği ile Işıksal ve Aşkar (2003) tarafından
geliştirilmiş olan Matematiğe İlişkin Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde
parametrik olmayan testler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulguları matematik özyeterliği ile bilgi ölçeğinden alınan puanlar
ve matematik özyeterliği ile açık uçlu problemlerden alınan puanlar arasında pozitif yönde
anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun düşük
matematiksel güce, yüksek matematik özyeterliğine sahip olduğu görülmektedir.
Tartışma ve Sonuç: Bu araştırmada düşük bir yüzdeyle de olsa matematiksel gücün
matematik özyeterliğini yordadığı görülmüştür. Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin
matematik özyeterlikleri, matematik başarısı ve matematiksel güç düzeyleri arasındaki
ilişkilerin incelenmesinin alana faydalı olacağı düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Purpose: The purpose of this study was to determine whether there was a relationship
between 7th and 8th grade students’ mathematical power and mathematics self-efficacy.
Method: Relational model is used in this study. Sample of the study were selected
using stratified sampling. The sample of the study consists of 402 students (198 students are
7th grade, 204 students are 8th grade) in secondary schools in Aksaray. Data were collected by
YeĢildere (2006 )'s Mathematical Power Scale and IĢıksal ve AĢkar (2003)’s Mathematics
Self-Efficacy Scale. Non-parametric tests were used to analyze the data.
Results: The research findings indicated that there is a significant positive relationship
between mathematics self-efficacy and information scale’s scores, mathematics self-efficacy
and problems’ scores. The most of students have low-level mathematical power, high-level
mathematics self-efficacy.
Discussion and Conclusion: In this study, although a lower percentage mathematical
power predicts mathematics self-efficacy. The relationship between mathematical power,
mathematics self-efficacy and math achievement can investigate in different levels of
education. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Matematiksel Güç |
tr_TR |
dc.subject |
Özyeterlik |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik Özyeterliği |
tr_TR |
dc.subject |
Mathematical Power |
tr_TR |
dc.subject |
Self-Efficacy |
tr_TR |
dc.subject |
Mathematics Self-Efficacy |
tr_TR |
dc.title |
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişki |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğrertim Matematik Öğretmenliği |
tr_TR |