ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İngiltere Open University ile Avustralya New England University’de yükseköğretimde uzaktan eğitim yönetiminin karşılaştırılması ve Türkiye için bir model önerisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karadağ, Engin
dc.contributor.author Menderis, İrem Aydın
dc.date.accessioned 2016-12-02T07:25:04Z
dc.date.available 2016-12-02T07:25:04Z
dc.date.issued 2014
dc.date.submitted 2014-07-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/726
dc.description.abstract Amaç: Yükseköğretim basamağında uzaktan eğitim veren kurumlar gün geçtikçe çoğalmaktadır ve nicel anlamda artan bu kurumların yönetim anlayışlarının tekrar incelenmesi gereği doğmuştur. Bu çalışmada da amaç Türk yükseköğretimi gibi Anglo Sakson modelini benimsemiş iki ülke olan Ġngiltere ve Avustralya‟da uzaktan eğitim veren, ancak yönetim anlayışları birbirinden farklı olan iki üniversitenin sistem yaklaşımı çerçevesinde karşılaştırılarak Türk uzaktan eğitim yönetimi için bir model geliştirmektir. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasından faydalanılmıştır. Bu bağlamda doküman analizi tekniği kullanılarak çeşitli kitap, dergi, makale ve internet siteleri taranmış ve karşılaştırma tekniğiyle Open University ile New England University örnekleri incelenmiştir. Bulgular: Her ikiüniversitenin de Türkiye gibi Anglo Sakson modelinden geldiği görülmüş ancak Open University‟nin bağımsız yapılı, New England University‟nin çok bölümlü karışık yapılı, Türkiye‟deki kurumların ise tek bölümlü karışık yapılı uzaktan eğitim yönetimi anlayışlarını benimsedikleri görülmüştür. Sonuç ve Tartışma: Uzaktan eğitim yönetiminin şekillenmesinde kültür ve ihtiyaç faktörü önem taşımaktadır. Türkiye için bir model geliştirirken de başka bir ülkede iyi işleyen bir sistemi topyekün Türkiye‟ye uyarlamak yerine Türk kültürüne ve Türk halkının ihtiyaçlarına göre şekillendirmek gerekir. Bu anlamda bakıldığında Open University örneğindeki gibi bağımsız yapılı uzaktan eğitim kurumlarının Türkiye için uygun olmayacağı; ancak zaten var olan tek bölümlü karışık yapılı uzaktan eğitim kurumlarımıza ek olarak New England University örneğindeki gibi çok bölümlü karışık yapılı uzaktan eğitim yapılanmasından da faydalanılabileceği öngörülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: There are more higher distance education institutionseveryday and the management perception of these quantitively growing institutions, should be revised. The purpose of this study is to develop a model for Turkish distance education management with respect to the systems approach and comparing two universities in England and Australia providing distance education and accepting Anglo Saxon model like the Turkish higher education buthaving different management perceptions. Method: In this research, it is benefited from case study, a qualitative research method. In this context, Open University and New England University are analysed using comparison technique and various kinds of books, journals, essays and websites have been scanned using document analysis method. Results: It is seen that bothof the universities accept the Anglo Saxon model like Turkey; but Open University has an independently constructed, New England University has a multi-part mixed constructed and the institutions in Turkey have a single part mixed constructed concept of distance education management. Conclusion and Discussion:Culture and needs are important factors while shaping distance education management. So, while developing a model for Turkey, it should be shaped according to the Turkish culture and the needs of the Turkish society instead of adapting a model that works well in another country. So, it is foreseen that independently constructed distance education institutions like the Open University is not appropriate for Turkey; but in addition to our single part mixed constructed distance education institutions, it can be benefited from the multi part mixed constructed distance education structuring like the New England University. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yükseköğretim tr_TR
dc.subject Uzaktan Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Sistem Yaklaşımı tr_TR
dc.subject Doküman Analizi tr_TR
dc.subject Higher Education tr_TR
dc.subject Distance Education Management tr_TR
dc.subject Systems Approach tr_TR
dc.subject Document Analysis tr_TR
dc.title İngiltere Open University ile Avustralya New England University’de yükseköğretimde uzaktan eğitim yönetiminin karşılaştırılması ve Türkiye için bir model önerisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yükseköğretimin Yönetimi ve Politikası tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster