dc.contributor.advisor |
Akpınar, Soner |
|
dc.contributor.author |
Çalışkan, Hatice |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-30T08:02:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-30T08:02:18Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.date.submitted |
2013-08-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/709 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin önde gelen şairlerinden biri olan Metin Eloğlu’nun şiirlerinde mizahın nasıl kullanıldığı sınıflamaya tabi tutularak incelenmiştir.
Türk şiiri Tanzimat’ı takip eden süreçte bir değişim geçirir. Bu dönemden sonra pek çok şair yeni nazım biçimleriyle birlikte yeni temaları da şiirlerine dâhil etmeye başlamıştır. Değişmeyen bir şey varsa o da Türk şiirinde mizahın her zaman etkili bir söylem yaratma noktasında ilk başvurulan tekniklerden biri olduğudur. Cumhuriyet’ten sonra ise değişen toplumsal ve kültürel şartlarla birlikte özellikle Garip akımı çerçevesinde şiirde mizahın kullanımı bir adım daha öne çıkar. Bu anlamda Garip şiirinin bir devam ettiricisi olarak düşünülen Metin Eloğlu’nun şiirlerinde de mizah kullanımı en az Garip üçlüsünün şiirlerindeki kadar etkilidir.
Metin Eloğlu’nun şiirlerinde başta ironi olmak üzere mübalağa, teşbih, teşhis, tezat gibi çok çeşitli mizah teknikleri kullanılır. İncelemede Eloğlu’nun şiirlerinde komik unsurunu nasıl sağladığı, yukarıda birkaçı anılan tekniklerin ayrı ayrı değerlendirmeye tabi tutulmasıyla ortaya konulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, how humour was used in Metin Eloğlu’s poems who is one of the leading poets of The Period of Turkish Republic Poetry was inspected by classification.
Turkish poetry changed during the time following Tanzimat. After this term, many poets started to include new themes with new verse forms. If there is something that doesn’t change, it is the humour that is one of the techniques applied firstly to create an effective expression in Turkish poetry. After Republic, with changing social and cultural conditions, the usage of humour in poetry steps forward especially in Garip Movement. In this sense, the usage of humour in Metin Eloğlu’s poems who is thought as a follower of Garip poetry, is as effective as it is in Garip Representatives’poetry structure.
In Metin Eloğlu’s poems, many types of humour techniques following irony like simile, personification and oxymoron are used. In this study, how the humour fact got was exhibited by the evaluation of techniques explained above seperately. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Metin Eloğlu |
tr_TR |
dc.subject |
Şiir |
tr_TR |
dc.subject |
Mizah |
tr_TR |
dc.subject |
İroni |
tr_TR |
dc.subject |
Poetry |
tr_TR |
dc.subject |
Humour |
tr_TR |
dc.subject |
İrony |
tr_TR |
dc.title |
Metin Eloğlu’nun şiirlerinde mizah |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı |
tr_TR |