Bu çalışmada, hizmet kalitesi, destinasyon imajı algısı ve tekrar ziyaret niyeti arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. Sağlık turizminin bir alt dalı olarak değerlendirilen termal turizm son yıllarda insanların mevcut sağlıklarını korurken veya hastalıklardan kurtulmaya çalışırken aynı zamanda eğlenebilme gibi istekleri nedeniyle giderek yükselen bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Türkiye sahip olduğu çok sayıda, yüksek kalitede ve birçok hastalığa iyi geldiği bilimsel olarak kanıtlanan kaynaklarıyla, termal turizm konusunda yüksek potansiyele sahiptir. Fakat bu potansiyel istenen ölçüde değerlendirilememektedir. Termal turizmin geliştirilmesi ve turizmin ülkenin farklı bölgelerine yayılması amacıyla birçok çalışma yürütülmektedir. Bu konuda yapılabilecek çalışmalardan biri de termal turizme katılan turistlerin algı, beklenti ve niyetlerinin belirlenerek bu doğrultuda adımlar atılmasının sağlanmasına katkıda bulunulmasıdır. Bu çalışmada da termal turizme katılan turistlerin hizmet kalitesi, destinasyon imajı algıları ve tekrar ziyaret niyeti ilişkileri incelenmiştir.
Ulusal ve uluslararası alanda yapılan alan yazın taraması ile hazırlanan kavramsal çalışmanın ardından, Balçova ve Gönen bölgelerindeki otellerde 343 termal turiste uygulanan anket uygulamasından elde edilen veriler analiz edilip yorumlanarak çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonuçları frekans analizi, ANOVA testi, T testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre, hizmet kalitesi, destinasyon imajı ve tekrar ziyaret niyeti arasında anlamlı ilişkiler olduğu ve destinasyon imajının hizmet kalitesi ile tekrar ziyaret niyeti arasındaki ilişkide aracılık etkisinin olduğu görülmüştür.
This study aims to examine the relationships between service quality, destination image perceptions and revisit intentions of thermal tourists. Thermal tourism, which is considered as subsidiary branch of health tourism, has become a popular tourism type because of thermal tourists’ expectation to enjoy themselves while they retain their current good health and recover from diseases. Turkey has a great potential for thermal tourism with its numerious and high quality thermal resources which is proven to be medically beneficial. However Turkey have failed to use these resources efficiently. Numerious efforts are made by government institutions in order to develop thermal tourism and use the resources througout the country. This study examined the service quality, destination image perceptions and revisit intentions of thermal tourists.
During the implementation of this study a literature review is done throughout the national and international studies which are relevant to this study. After that, data which gathered in Balcova and Gonen regions from 343 participants through survey, is analysed through ANOVA, T test, correlation and regression analysis. According to the results there are significant relationships between service quality, destination image perceptions and revisit intentions of thermal tourists. Also results revealed that destination image has a mediating effect on service quality and revisit intention relationship.