dc.contributor.advisor |
Temizkan, S. Pınar |
|
dc.contributor.author |
Ekici, Aykut |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-02T07:26:59Z |
|
dc.date.available |
2016-11-02T07:26:59Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.date.submitted |
2015-02-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/676 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma; destinasyon pazarlaması bağlamında Eskişehir’deki termal
kaynakların kullanılabilirliği ve Eskişehir Merkez Sıcak Sular Bölgesi’ndeki hamam
müşterilerinin memnuniyet seviyelerini belirlemek amacıyla planlanmış ve
yürütülmüştür. Çalışma Eskişehir’deki termal kaynakların kullanılarak şehir imajına
katkı sağlamasından dolayı önem göstermektedir.
Araştırmada nitel veri toplama yöntemi olarak katılımcı gözlem ve
mülakatlar, nicel veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma,
2014 yılında Eskişehir Merkez Sıcak Sular Bölgesi’nde yer alan 15 hamam işletmesi
ve 404 hamam ziyaretçisi üzerinde yapılmıştır. Anket formu beş bölümden
oluşmaktadır. Ankette yer alan ilk bölümde Eskişehir ve Eskişehir’deki hamamlar
algısının ölçülmesine yönelik 8 soru bulunmaktadır. İkinci bölümde hamamlarda
verilen hizmetlerin ücretlerine, üçüncü bölümde ise hamamların hizmet kalitesine
ilişkin algılar likert ölçeğiyle ölçülmüştür. Dördüncü bölüm hamamlarla ilgili tercih
faktörlerinin belirlenmesine yönelik 9 ifadeden oluşmaktadır. Son bölümde
katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik sorulara yer
verilmiştir.
Verilerin analizinde SPSS istatistik programından faydalanılmıştır. Kontrol
değişkenlerine ilişkin veriler, frekans ve yüzde değerleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri ölçmek için korelasyon
analizlerinden faydalanılmıştır. Kontrol değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığın
bulunup bulunmadığının belirlenmesi amacıyla Bağımsız Örneklem T Testi, Ki Kare
Testi ve Varyans Analizleri (Anova) yapılmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyine
göre değerlendirilmiştir.
Araştırmada, yaş, eğitim durumu, meslekler ve gelir durumu değişkenlerine
göre hamam ziyaretçilerinin memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılığın olduğu saptanmıştır. Ayrıca hijyen boyutunun müşteri
memnuniyetini etkileyen faktör olduğu görülmüştür. Diğer yandan katılımcı gözlem
ve mülakat yöntemleri sonucunda hamam işletmelerinin pazarlama konusunda ciddi
derecede eksikleri olduğu saptanmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This survey was planned and conducted on the purpose of determining the
satisfaction level of the turkish bath customers in Sıcak Sular District in central
Eskişehir and in the context of destination marketing employability of the thermal
springs in Eskişehir. The study is important because it contributes to city image by
using thermal springs in Eskişehir.
In the survey, participant observers and interviews were used as qualitative
data collection and questionnaire technique was used as quantitative data collection.
The study was worked through 15 turkish bath businesses which are located in Sıcak
Sular District in central Eskişehir and 404 turkish bath visitors in the year 2014. The
questionnaire form consists of five sections. In the first section, there are 8 questions
which are intended to measure the perception of turkish baths in Eskişehir. In the
second section, perceptions related to the prices of services in turkish baths and in the
third section, perceptions of the service quality were measured with likert scale. The
fourth section consists of 9 statements which are intended to be identified the
preference factors about turkish baths. Questions intended to determine the
demographic features of the participants were included in the last section.
SPSS statistical package was benefitted on data analysis. Data on control
variable was evaluated by using frequency and percent value. Correlation analysis
was benefitted for measuring the correlation. On the purpose of finding out whether
there was a significant difference in terms of control variable or not, Independent Sample T Test, Chi-square Test and Analysis of Variance (Anova) were made.
Results were evaluated by considering the 0,05 significance level.
It was determined that statically there is a significant difference between
turkish bath visitors and their satisfaction level according to their age, educational
background, job and income state variances. Also, it was observed that hygiene is the
factor which affects the customer satisfaction. On the other hand, it was confirmed
that turkish bath businesses have short of marketing. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon |
tr_TR |
dc.title |
Eskişehir’in bir destinasyon olarak pazarlanmasında hamamların rolü |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği |
tr_TR |