ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Eskişehir’in bir destinasyon olarak pazarlanmasında hamamların rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Temizkan, S. Pınar
dc.contributor.author Ekici, Aykut
dc.date.accessioned 2016-11-02T07:26:59Z
dc.date.available 2016-11-02T07:26:59Z
dc.date.issued 2014
dc.date.submitted 2015-02-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/676
dc.description.abstract Bu araştırma; destinasyon pazarlaması bağlamında Eskişehir’deki termal kaynakların kullanılabilirliği ve Eskişehir Merkez Sıcak Sular Bölgesi’ndeki hamam müşterilerinin memnuniyet seviyelerini belirlemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Çalışma Eskişehir’deki termal kaynakların kullanılarak şehir imajına katkı sağlamasından dolayı önem göstermektedir. Araştırmada nitel veri toplama yöntemi olarak katılımcı gözlem ve mülakatlar, nicel veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma, 2014 yılında Eskişehir Merkez Sıcak Sular Bölgesi’nde yer alan 15 hamam işletmesi ve 404 hamam ziyaretçisi üzerinde yapılmıştır. Anket formu beş bölümden oluşmaktadır. Ankette yer alan ilk bölümde Eskişehir ve Eskişehir’deki hamamlar algısının ölçülmesine yönelik 8 soru bulunmaktadır. İkinci bölümde hamamlarda verilen hizmetlerin ücretlerine, üçüncü bölümde ise hamamların hizmet kalitesine ilişkin algılar likert ölçeğiyle ölçülmüştür. Dördüncü bölüm hamamlarla ilgili tercih faktörlerinin belirlenmesine yönelik 9 ifadeden oluşmaktadır. Son bölümde katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik sorulara yer verilmiştir. Verilerin analizinde SPSS istatistik programından faydalanılmıştır. Kontrol değişkenlerine ilişkin veriler, frekans ve yüzde değerleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri ölçmek için korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Kontrol değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığın bulunup bulunmadığının belirlenmesi amacıyla Bağımsız Örneklem T Testi, Ki Kare Testi ve Varyans Analizleri (Anova) yapılmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada, yaş, eğitim durumu, meslekler ve gelir durumu değişkenlerine göre hamam ziyaretçilerinin memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu saptanmıştır. Ayrıca hijyen boyutunun müşteri memnuniyetini etkileyen faktör olduğu görülmüştür. Diğer yandan katılımcı gözlem ve mülakat yöntemleri sonucunda hamam işletmelerinin pazarlama konusunda ciddi derecede eksikleri olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This survey was planned and conducted on the purpose of determining the satisfaction level of the turkish bath customers in Sıcak Sular District in central Eskişehir and in the context of destination marketing employability of the thermal springs in Eskişehir. The study is important because it contributes to city image by using thermal springs in Eskişehir. In the survey, participant observers and interviews were used as qualitative data collection and questionnaire technique was used as quantitative data collection. The study was worked through 15 turkish bath businesses which are located in Sıcak Sular District in central Eskişehir and 404 turkish bath visitors in the year 2014. The questionnaire form consists of five sections. In the first section, there are 8 questions which are intended to measure the perception of turkish baths in Eskişehir. In the second section, perceptions related to the prices of services in turkish baths and in the third section, perceptions of the service quality were measured with likert scale. The fourth section consists of 9 statements which are intended to be identified the preference factors about turkish baths. Questions intended to determine the demographic features of the participants were included in the last section. SPSS statistical package was benefitted on data analysis. Data on control variable was evaluated by using frequency and percent value. Correlation analysis was benefitted for measuring the correlation. On the purpose of finding out whether there was a significant difference in terms of control variable or not, Independent Sample T Test, Chi-square Test and Analysis of Variance (Anova) were made. Results were evaluated by considering the 0,05 significance level. It was determined that statically there is a significant difference between turkish bath visitors and their satisfaction level according to their age, educational background, job and income state variances. Also, it was observed that hygiene is the factor which affects the customer satisfaction. On the other hand, it was confirmed that turkish bath businesses have short of marketing. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon tr_TR
dc.title Eskişehir’in bir destinasyon olarak pazarlanmasında hamamların rolü tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster