ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Sağlık sektöründe süreç iyileştirmesine yönelik yalın düşünceye dayanan bir yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özçelik, Feriştah
dc.contributor.author Deniz, Nurcan
dc.date.accessioned 2016-06-28T08:26:32Z
dc.date.available 2016-06-28T08:26:32Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015-12-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/482
dc.description.abstract Bir hizmet sektörü olan sağlık hizmetlerinde israf ve değişkenlikler nedeniyle hasta tedavi süreçlerinde sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sıkıntıların çoğu hasta tarafından bilinmekle birlikte, hizmet sunucular durumu gerektiği gibi detaylı inceleyememektedir. Hastalar süreç içerisinde gerçekten değer yaratan ve kısa süreli olan tedavi faaliyetlerinin görülmesi için, çok uzun süreler boyunca sistemde kalmaktadır. Bu anlamda imalat sektörü kaynaklı yalın düşüncenin sağlık sektöründe uygulanmasının faydalı olduğu yazında gösterilmektedir. Bu çalışmanın amacı sağlık hizmetlerinde yalın tekniklerin uygulanarak süreçte yaşanan problemlerin çözülmesidir. Bu anlamda çalışma, Eskişehir Yunus Emre Devlet Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde fizik tedavi alan hastaların değer akışlarını kapsamaktadır. Uygulama bölümünde yalın tekniklerin bütüncül bir bakış açısıyla uygulanması hedeflenmiş, ayrıca süreç hasta ve hizmet sunucu açısından eşzamanlı olarak yalın tüketim çerçevesinde değerlendirilmiştir. Genel olarak sistemin değerlendirilmesi için genchi gembutsu ve DAH, gelecek durumun planlanması için Birleşik Tedarik Haritası, A3, Kaizen ve standart iş yalın teknikleri kullanılmıştır. Muranın en aza indirgenmesi için ise heijunka tekniğinden yararlanılmıştır. İdeal duruma ulaşmak için gerekli bazı iyileştirmeler gerçekleştirilmiş, bazıları ise planlanmıştır. Gerçekleştirilen iyileştirmeler sonucunda akış süresinde %26,84; işlem adımlarında %14,28 iyileşme kaydedilmiştir. Planlanan tüm iyileştirmeler gerçekleştirildiği takdirde %28,58’lik bir kapasite artışı ile beraber akış süresinde %41,6, işlem adımlarında %42,85 iyileşme öngörülmektedir. Ayrıca yaklaşık bir yıl içerisinde yalın düşüncenin nihai hedefi olan tek parça akışın gerçekleştirilebilme potansiyeli olduğu düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Patients are getting in trouble with care processes due to waste and deviations in health care services, that is a kind of service sector. Although patients feel uncomfortable with these problems, service providers don’t investigate these cases in detail. Patients stay for long times in processes; for short time value added care services. In this context the benefits of manufacturing sector based lean thinking implementation’s benefits are shown in the literature. The aim of this research is those to implement lean techniques in health care services to solve problems occurred in processes. This study involves patient’s value stream who get physical therapy treatment in Eskisehir Yunus Emre Public Hospital Physical Therapy and Rehabilitation Service. To implement lean techniques in a holistic point of view is targeted. The process is also analyzed from the patient and service provider perspective in lean consumption context. For the purpose of overall evaluation genchi gembutsu and value stream mapping (VSM); for future situation planning joint supply mapping, A3, Kaizen and standardized work; for minimizing mura, heijunka techniques were used in this research. To reach ideal situation some of the improvements are achieved, some of them are planned. As a result of realized improvements %26,84 flow time and %14,28 process step reduction are recorded. In case of all planned improvements realized, it is predicted to reach %41,61 flow time and %42,85 process step reduction with %28,58 capacity increase. Additionally, to achieve one piece flow, which is the ultimate goal of lean, can be realized in almost one year. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Yalın Sağlık tr_TR
dc.subject Yalın Tüketim tr_TR
dc.subject Değer Akış Haritalama tr_TR
dc.subject Heijunka tr_TR
dc.subject A3 tr_TR
dc.subject Lean Health tr_TR
dc.subject Lean Consumption tr_TR
dc.subject Value Stream Mapping tr_TR
dc.title Sağlık sektöründe süreç iyileştirmesine yönelik yalın düşünceye dayanan bir yaklaşım tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR21769 tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Mühendislik Fakültesi,Endüstri Mühendisliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster