Bu çalışma, akaryakıt istasyonlarının sahip olduğu marka değerinin, tüketici tatmini üzerine etkisini ele almaktadır. Üç bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde marka, marka değeri ve tüketici tatmini literatüründe yer alan kavramlar açıklanmıştır. İkinci bölümde araştırma modelinin uygulama alanı olan akaryakıt istasyonlarının Türkiye’de tarihsel ve ekonomik gelişimi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde araştırma modeli ve hipotezler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre marka değerinin ve marka değerinin oluşturan marka sadakati, marka farkındalığı, marka çağrışımları ve algılanan kalite alt boyutlarının, tüketici tatmini üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi olduğu ortaya konulmuştur. Öte yandan demografik değişkenlerin tüketici tatminine etkisi incelendiğinde özellikle ortalama gelirin tüketici tatmini üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.
This study discussed the effect of brand equity of gasoline service stations on customer satisfaction. The study consists of three parts. In the first part, concepts in the literature of bran, brand equity and customer satisfaction are explained. In the second part of the study, historical and economic development of gasoline service stations have been discussed which are application field of the research model. In the second part, the research model and hypotheses were analyzed. According to research results, ıt has been identified that, brand equity and sub-dimensions of brand equity that are brand loyalty, brand awareness, brand association and perceived qualty has positive and meaningful effect on customer satisfaction. On the other hand, when the effects of demographic variables on customer satisfaction examined, the effect of average income has been found on customer satisfaction.