Bu tezde bir içten yanmalı motor bir de elektrik motorundan oluşan, güç ayrım
cihazlı seriparalel
hibrit motor sisteminin kontrol algoritması modellenmiştir. Modelleme
MATLAB/Simulink platformunda yapılmıştır. Bu ortamın seçilme sebebi çeşitli kontrol
kütüphanelerini halihazırda içermesi ve özel kütüphaneleri oluşturarak saniye bazında
simulasyon yapılabilmesidir.
Kontrol algoritması tasarlanırken batarya şarj durumunun belirli değerler arasında
kalması amaçlanmıştır. Bu sayede hem batarya sürekli optimum bölgelerde tutulmuş hem
de yüksek menzil elde edilmiştir. Kontrol algoritması dünyada yaygın olarak kabul edilmiş
farklı sürüş çevrimlerinde analiz edilmiştir. Farklı sürüş çevrimleri objektif kıyas ve
kontrolcü performansını incelemek için uygundur. Analizler sonucunda kontrolcünün
sağlamlığı, batarya şarj durumunun tüm sürüş çevrimlerinde istenilen bölgede kaldığı
gösterilerek kanıtlanmıştır. Bu çalışma gelecekteki çalışmalar ve kontrolcü algoritmaları
için de yol göstermektedir
In this thesis, the control algorithm of the serialparallel
hybrid engine system with
powersplitdevice
consisting of an internal combustion engine and an electric motor is
modeled. Modeling was done on MATLAB/Simulink platform. This environment was
chosen because of the various builtin
control libraries it offers and the option to simulate
on a time basis with custom libraries.
While designing the control algorithm, it is aimed to keep the battery stateofcharge
level between certain values. Doing so, the battery is always kept in the optimum working
regions and high range was obtained. The control algorithm was analyzed in different driving
cycles that are widely accepted in the world. Different drive cycles are suitable for comparing
objectively and to examine controller performance. As a result of the analysis, the robustness
of the controller is shown by showing that the battery stateofcharge
level remains in the
desired working regions in all driving cycles. This study also provides guidance for future
studies and controller algorithms