Probleme Dayalı Öğrenme, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2008 yılından beri uygulanmaktadır. Bu araştırmada ESOGÜ Tıp Fakültesi’nde Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımında yönlendirici olarak görev almış öğretim üyelerinin bu eğitim yöntemine bakış açıları, yaşadığı sorunlar, bunlara ürettikleri çözümlerle ilgili görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bunun yanında eğitim yönlendiricilerin Probleme Dayalı Öğrenmeye yaklaşımlarının, yönlendiricilerin deneyimlerine ve çalıştıkları alanların (Temel Tıp Bilimleri veya Klinik Bilimler) özelliklerine göre değişim gösterip göstermediğinin de değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Yöntem: Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımının desenlerinden betimleyici durum çalışması olarak tasarlanmıştır. ESOGÜ Tıp Fakültesi’nde Probleme Dayalı Öğrenme oturumlarında görev almış deneyimli ve yeni akademik yaşama başlamış toplam 12 eğitim yönlendiricisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme, araştırmacı günlüğü ve doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel olarak analiz edilmiştir.
Bulgular: İçeriğin düzenlenmesi ve ölçme değerlendirme konusunda Temel Tıp, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimlerindeki yönlendiriciler arasında görüş farklılıkları bulunmaktadır. Probleme Dayalı Öğrenme uygulamalarının fakültedeki başlama süreci konusunda deneyimli ve az deneyimli eğitim yönlendiricileri arasında farklılıklar bulunmaktaydı. Yönlendiricilerin olması gereken özellikleri ve ileriye yönelik öneriler hakkında da hem tıp bölümleri hem de deneyim açısından öğretim üyeleri arasında farklılıklar bulunmaktaydı.
2
Sonuç ve Öneriler: Eğitim yönlendiricilerinin görev yaptıkları alanların özellikleri ve deneyimleri ile ilgili olarak sürece bazı açılardan farklı yaklaştıkları görülmüştür. Bu nedenle yönlendiricilerin motivasyonlarını artırmak amacıyla yapılacak eğitim çalışmalarının onların deneyimleri ve çalışma alanları göz önüne alınarak yapılması önerilebilir
Problem based learning has been implemented in Eskisehir Osmangazi University, Faculty of Medicine since 2008. The pupose of the study is to receive the opinion of tutors who were assigned in problem based learning sessions in ESOGU Faculty of Medicine, about their view to this education method, the problems experienced and the solutions. Additionally the other aim also is to evaluate whether the tutors’ approaches are changed in regard to their medical divisions (Basic, Internal and Surgery divisions) and experiences.
Method: This study was designed. As a descriptive analysis technique of qualitative research approach patterns. The semi-structured interviews were realized with 12 total experienced and less-experienced tutors were assigned in problem based learning sessions in ESOGU Faculty of Medicine. The data were collected through semi-structured interviews, the researcher’s diary and document investigation. The collected data were analyzed descriptively.
Results: There was a difference of view between tutors in regard to their medical divisions about the organization of contents and assessment. There was a difference in tutor experiences in regard to the begining process of PBL in the faculty. It was noticed that there was differences in both experience and divisions in regard to the expected tutor characteristics and suggestions in future
Conclusion and Suggestions: It was found that the tutors of Problem Based Learning have different approaches according to their experiences and divisions. So ıt can be suggested that the tutor education programs should be organized having regard to their experiences and divisions to increase their motivations