Bu araştırmada Türkiye’de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi amaçlamıştır.
Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak yapılandırı-lan araştırmada, ilgili tezlere Yüksek Öğretim Kurumu tez veri tabanından, makalelere ise Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi makale arşivi, ERIC ve Google akademik web sitelerinden ulaşılmıştır. 30 sorudan oluşan akademik yayın değerlendirme formu ile toplanan veriler kategorisel analiz ve frekans analizi ile çözümlenmiştir.
Bulgular: Yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik 2010–2020 yılları arasında 249 lisansüstü tez ve 85 makalenin yapıldığı, araştırmalarda tarama modelinin büyük oranda tercih edildiği veri toplama aracı olarak çoğunlukla ölçeklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına gereken önemin ve-rilmediği, örneklem olarak çoğunlukla öğrencilerin seçildiği, verilerin çözümlenmesin-de fark testleri ve betimsel analiz yöntemlerinin çoğunlukla kullanıldığı belirlenmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Eğitim teknolojilerine yönelik aynı örneklem kitleleri ve aynı veri toplama araçlarının kullanılarak, benzer çözümlemelerle birbirine benzeyen çalışmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan çalışmaların alana katkı sağlaması adına, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarına önem verilmesi, ölçek geliştirilmesi ve gün-cel eğitim teknolojilerinin bahsedilmesi önerilebilir
In this research, it is aimed to evaluate the postgraduate theses and ar-ticles on educational technologies in higher education in Turkey between the years 2010 and 2020 by using content analysis method.
Method: In the research, which was structured using content analysis, one of the qualitative research methods, the relevant theses were accessed from the thesis database of the Higher Education Institution, and the articles were accessed from the National Academic Network and Information Center article archive, ERIC and Google academic websites. The data collected with the academic publication evaluation form consisting of 30 questions were analyzed by categorical analysis and frequency analysis methods.
Results: It was determined that 249 postgraduate theses and 85 articles were written between 2010 and 2020 on educational technologies in higher education, and the survey model was mostly preferred in research, and scales were mostly used as data collection tool. It was determined that the necessary importance was not given to the validity and reliability studies in the researches, the students were mostly chosen as the sample, and the difference tests and descriptive analysis methods were mostly used in the analysis of the data.
Conclusion and Suggestions: It was concluded that similar studies were con-ducted with similar analyses using the same sample groups and the same data collection tools for educational technologies. In order to contribute to the field, it can be suggested to give importance to reliability and validity studies, to develop a scale and to talk about current educational technologies