Bu araştırma bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerde lider üye etkileşiminin iş doyumuna etkisinde yöneticiye güvenin aracılık rolünü belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini Eskişehir ilinde bulunan bir üniversite hastanesinde (N=923) çalışan 422 hemşire oluşturmuştur. Bu çalışmada veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Lider Üye Etkileşim Ölçeği”, “Hemşire İş Doyum Ölçeği”, “Yöneticiye Güven Ölçeği” ile toplanmış ve edilen veriler uygun istatiksel programlar kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmamızda hemşirelerde “Lider Üye Etkileşim Ölçeği’ genel puan ortalaması (3,28±0,89) ortalama değerin üzerinde, “Hemşire İş Doyum Ölçeği” genel puan ortalaması (3,41±0,54) ve alt boyutları olan “İşle ilgili olumlu duygular” (3,49± 0,72), “Üstlerden uygun destek” (3,40±0,81), “İşyerinde algılanan önem” (3,65±0,65) ortalama değerin üzerinde “Keyifli çalışma ortamı” (2,91±0,73) ortalamanın altında olduğu, “Yöneticiye Güven Ölçeği” genel genel puan ortalaması (3,43±0,86) ortalama değerin üzerinde olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Yapılan analizler sonucunda, hemşirelerde lider üye etkileşiminin iş doyumunu (β=0.766, p<0.05), lider üye etkileşiminin yöneticiye güveni (β=0.883, p<0.05), yöneticiye güvenin iş doyumunu (β=0.496, p<0.05) anlamlı ve pozitif yönlü etkilediği ve lider üye etkileşiminin iş doyumuna etkisinde yöneticiye güvenin kısmı aracılık rolü (0.204, 0.689) yaptığı tespit edilmiştir
This research was carried out to determine the mediating role of trust in the manager in the effect of leader member interaction on job satisfaction in nurses working in a university hospital.
Method: The sample of the study consisted of 422 nurses working in a university hospital (N=923) in Eskişehir. In this study, the data were collected with the "Personal Information Form", "Leader Member Interaction Scale", "Nurse Job Satisfaction Scale", "Confidence in the Manager Scale" and the data were analyzed using appropriate statistical programs.
Results: In our study, the mean score of the “Leader Member Interaction Scale” (3.28±0.89) was higher than the mean value, the overall score of the “Nurse Job Satisfaction Scale” (3.41±0.54) and the sub-dimensions of “Positive work-related feelings” (3.49±0.72), “Appropriate support from superiors” (3.40±0.81), “Perceived importance in the workplace” (3.65±0.65) “Enjoyable work environment” ( 2.91±0.73) and the general general point average of the “Confidence in Manager Scale” (3.43±0.86) was above the average value.
Conclusion: As a result of the analyzes, it was found that the job satisfaction of the leader member interaction (β=0.766, p<0.05), the trust in the manager of the leader member interaction (β=0.883, p<0.05), the job satisfaction of the manager member interaction (β=0.496, p<0.05) were significant and significant. It has been determined that trust in the manager has a partial mediating role (0.204, 0.689) in the effect of leader-member interaction on job satisfaction