ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Sürdürülebilir tekstil tedarik zincirlerinde pazarlamanın rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Deniz, Nurcan
dc.contributor.author Demirbaş, Merve
dc.date.accessioned 2022-08-08T10:19:46Z
dc.date.available 2022-08-08T10:19:46Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/4252
dc.description.abstract Endüstrileşme, küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve hızlı nüfus artışı nedeniyle tüketim hızla artmıştır. Doğal kaynakların sonsuz olduğu düşüncesi tüketicileri aşırı ve bilinçsiz tüketime yönlendirmiştir. Birçok sektörde olduğu gibi tekstil endüstrisinde de artan üretim ve tüketim çevre kirliliğine ve atık oluşuma sebep olmuştur. Üstelik moda ve tekstil endüstrisi, petrolden sonra çevresel kirliliğin en önemli ikinci kaynağıdır. Bu bağlamda çalışmanın konusu, sürdürülebilir tekstil tedarik zincirleri yönetiminde pazarlamanın rolünün incelenmesidir. Pandemi koşulları sebebiyle video konferans aracılığıyla 38 kişi ile yarı-yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve kategoriler belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların sürdürülebilir giysi konusunda yapılacak bilinçlendirmeler ve teşvikler konusunda faydalı olacağı düşünülmektedir tr_TR
dc.description.abstract As a result of industrialization, globalization, technological developments and rapid population consumption has been increased rapidly. The idea that the resources given by nature are endless has led consumers to excessive and unconscious consumption. As in many sectors, increased production and consumption in the textile industry has caused environmental pollution and waste. Moreover, the fashion and textile industry is the second most important source of environmental pollution after oil. In this context, the subject of this study is to examine the role of marketing in the management of sustainable textile supply chain. Due to the pandemic conditions, semi-structured interviews with 38 people were conducted via video conference. The obtained data were analyzed by content analysis method and categories were determined. It is expected that the results obtained from this study will be beneficial to increase the awareness and incentives of consumers about sustainable clothing tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tekstil tr_TR
dc.subject Sürdürülebilirlik tr_TR
dc.subject Tedarik Zinciri Yönetimi tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Sustainable Textile tr_TR
dc.subject Sustainability tr_TR
dc.subject Supply Chain Management tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.title Sürdürülebilir tekstil tedarik zincirlerinde pazarlamanın rolü tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi , İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster