ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Sosyal medyanın 12. sınıf öğrencilerinin dini bilgileri üzerindeki etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Tosun Süvüt, Aybiçe
dc.contributor.author Öztürk, Fatma Dolunay
dc.date.accessioned 2022-08-05T05:22:32Z
dc.date.available 2022-08-05T05:22:32Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/4179
dc.description.abstract Bu çalışmada, günümüz etkileşim ve iletişim alanlarından en yaygını olan sosyal medyanın kullanımı ve sosyal medyanın belirtilen lise öğrencilerinin dinî bilgi ve algılarına olumlu veya olumsuz etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Sosyal medyanın toplumlara olumlu veya olumsuz etkileri yadsınamaz bir gerçektir. Geniş bir kapsama sahip olan sosyal medyanın etkilediği alanlardan biri de dindir. Günümüzde insanlara din eğitimi sağlayabilmek her ne kadar imkân bazında kolaylaşmış olsa da zor ve karmaşık bir hale gelmiştir. En önemli neden olarak dini bilgiyle karşılaşılan kaynakların çoğalışı gösterilebilir. Bu çalışmada sosyal medya kaynaklı dinî öğretilerin 12. sınıf öğrencilerinin dinî algılarına olumlu/olumsuz yansıması ele alınacaktır. Dini anlamlandırmaların çeşitliliği sebebiyle araştırmanın problemi ele alınırken araştırmaya katılan katılımcı sayısı artırılmaya çalışılmış ve daha genel bir sonuca ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Tepebaşı ilçesi Özel Atayurt Anadolu/ Fen Lisesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşmaktadır. Çalışma grubu Eskişehir ili, Tepebaşı ilçesi Özel Atayurt Okullarında öğrenim gören, ölçüt örneklem yöntemiyle seçilmiş 12. sınıf olan 25 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi esas alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın deseni ise durum çalışmasıdır. Bu araştırmanın durum çalışması deseninde gerçekleştirilmesinin tercih edilmesini yöntemin özelliklerinin uygun olmasından kaynaklıdır. Araştırma sürecinde bilgi toplanırken araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme soruları v ve odak grup görüşmeleri aracılığı ile elde edilmiştir. Özetle, bu çalışma sosyal medyanın din algısına etkilerini analiz etmeye çalışmak ve farklı bakış açılarını ortaya koymak için yapılmıştır. Yapılan bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin sosyal medyada karşılaştıkları dinî bilgi veya paylaşımlar sebebiyle olumlu algıların da ortaya çıkması bilgisi ile birlikte çoğunlukla olumsuz bir algıya yöneldikleri bilgisine ulaşılmıştır tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to examine the use of social media, which is the most common field of interaction and communication, and the positive or negative effects of social media on the religious knowledge and perceptions of high school students. It is an undeniable fact that social media has positive or negative effects on societies. One of the areas affected by social media, which has a wide range of scope, is religion. Although providing religious education to people today has become easier on the basis of opportunities, it has become difficult and complex. The most important reason can be shown as the increase in the sources encountered with religious knowledge. In this study, the positive/negative reflection of social media-based religious teachings on the religious perceptions of 12th grade students will be discussed. While dealing with the problem of the research due to the diversity of religious interpretations, the number of participants participating in the research was tried to be increased and it was aimed to reach a more general result. The study group of the research consists of students studying at Private Atayurt Anatolian / Science High School in Tepebaşı district of Eskişehir in the 2020-2021 academic year. The study group consists of 25 12th grade students studying at Private Atayurt Schools in the Tepebaşı district of Eskişehir and selected by criterion sampling method. This study was prepared on the basis of qualitative research method. The design of the research is case study. The fact that this research was preferred to be carried out in a case study pattern is because the features of the method are appropriate. While collecting information during the research process, the data of the research were obtained through semi-structured interview questions and focus group interviews prepared by the researcher. In summary, this study was conducted to try to analyze the effects of social media on the perception of religion and to reveal different perspectives. As a result of this study, it was found out that the students mostly tended to a negative perception with the knowledge that positive perceptions also emerged due to the religious information or shares they encountered in the social media tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Sosyal Medya Kullanımı tr_TR
dc.subject Din tr_TR
dc.subject Dinî Bilgi tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Use Of Social Media tr_TR
dc.subject Religion tr_TR
dc.subject Religious Knowledge tr_TR
dc.title Sosyal medyanın 12. sınıf öğrencilerinin dini bilgileri üzerindeki etkileri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster