Araştırmanın amacı; İngilizce I dersini alan ön lisans öğrencilerinin çev-rimiçi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk, memnuniyet ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Yöntem: Araştırma karma yöntem desenlerinden açımlayıcı sıralı desen ile yürü-tülmüştür. Araştırmanın nicel aşamasında ilişkisel tarama modeli, nitel aşamasında ise olgu bilim yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğ-retim yılı güz döneminde Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 505 ön lisans öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formları, “Üniversite Öğrencilerinin E-öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Ölçeği” ve “E-öğrenme Sü-recine İlişkin Memnuniyet Ölçeği” ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi, IBM SPSS Statistics 25.0 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma gibi betimsel analizler, bağımsız örneklemler t-testi ile Scheffe ve Games-Howell testi hesaplamalarından oluşan tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlı farkın etki büyüklüğünü belirlemek için eta-kare (𝜂��������������2) hesaplan-mıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasını oluşturan nitel veriler ise betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik genel hazırbu-lunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin yüksek, akademik başarılarının iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin çevrimiçi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk ile memnuniyet düzeyleri arasında pozitif yönlü ve oldukça yüksek bir düzeyde ilişki bulun-muştur. Bununla birlikte öğrencilerin çevrimiçi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk ve memnuniyet ile akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
2
Öğrencilerin görüşleri çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşlukları açısından ince-lendiğinde, öğrencilerin öğrenme yönetim sistemini kolaylıkla kullanabildikleri, ders ma-teryallerine rahat bir şekilde erişebildikleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarına önemli bir katkı sağlayabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Memnuniyetleri bağlamında analiz edil-diğinde, öğrencilerin genel olarak çevrimiçi öğrenme ortamından memnun oldukları, özellikle öğretim elamanı ile iletişim ve etkileşimlerinin derse katılımlarını ve memnuni-yetlerini arttırdığı, iletişim kanalı olarak tartışma formu kullanımının öğrencilerin mem-nuniyetleri açısından önemli bir faktör olduğu belirlenmiştir. Akademik başarıları açısın-dan irdelendiğinde, derslerin senkron olarak yürütülmesinin ve daha eğlenceli bir şekilde yapılandırılmasının öğrencilerin akademik başarılarına olumlu katkıda bulunacağı sonu-cuna ulaşılmıştır.
Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin çevrimiçi ortamda öğrenmeye yönelik genel ha-zırbulunuşlukları ile memnuniyetleri yüksek, akademik başarıları ise iyi düzeydedir. Öğ-rencilerin çevrimiçi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk ile memnuniyet düzeyleri ara-sında oldukça yüksek ve pozitif yönlü bir ilişki vardır. Bununla birlikte öğrencilerin çev-rimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluk ve memnuniyet ile akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Öğrenciler çevrimiçi öğrenme ortamıyla ilgili genel olarak olumlu görüşlere sahiptir. Ders materyallerine kolay ve rahat bir şekilde erişebilmenin yanında öğretim elemanının kullandığı öğretim yöntemleri ile ölçme ve değerlendirme teknikleri öğrencilerin memnuniyetlerini arttıran bazı faktörlerdir.
Öğrencilerin internet erişim olanakları ile hazırbulunuşluk düzeyleri birlikte artış göstermektedir. İnternet erişimine sahip olmayan öğrencilere üniversiteleri tarafından destek sağlanabilir. MEB tarafından oluşturulan EBA Destek Noktaları gibi YÖK tara-fından da benzer destek noktaları oluşturularak öğrencilere internet erişimi sağlanabilir. Derse kişisel bilgisayar ile erişim sağlayabilen öğrencilerin memnuniyet seviyeleri daha yüksektir. Bu bağlamda kişisel bilgisayara sahip olmayan Devlet Planlama Teşkilatı ara-cılığıyla bilgisayar desteği sağlanabilir. Yükseköğretim programlarında zorunlu ders olan İngilizce I dersi senkron olarak yürütülebilir. Öğretim elemanları çevrimiçi öğrenme or-tamında öğrencilerin motivasyonlarını arttırmak amacıyla oyunlaştırma uygulamaların-dan yararlanabilir
The purpose of this study is to investigate the relationship among asso-ciate degree students’ online learning readiness, satisfaction and academic achievement levels taking English I course.
Method: The study was conducted with the exploratory sequential design, one of the mixed method research designs. In the study, quantitative data were collected with the correlational model. When collecting qualitative data, phenomenological approach was used. The study group was comprised of 505 associate degree students receiving education at Nisantasi University Vocational School in the fall term of 2020-2021 aca-demic year. The data of the study were collected with the personal information forms, “University Students E-Learning Readiness Scale” and “E-Satisfaction Scale”. The quan-titative data analysis was carried out using IBM SPSS Statistics 25.0 program. In data analysis, descriptive statistics such as frequency, percentage, arithmetic mean and stand-ard deviation and independent groups t-test, and one-way analysis of variance (ANOVA) comprising of Scheffe and Games-Howell test calculations were used. Eta-square (𝜂��������2) was calculated to determine the effect size of the significant difference. In an attempt to examine the relationship between dependent variables, Pearson Product-Moment Corre-lation Coefficient was calculated. The qualitative data constituting the second stage of the study were analyzed through descriptive analysis.
Results: To begin with, depending upon the results of this study, it was concluded that students’ online learning readiness and satisfaction levels were high in the overall scale, and their academic achievement was at a good level. Moreover, a very strong pos-itive correlation was found between students' readiness and satisfaction. Yet, no signifi-cant correlation was found between students' readiness and academic achievement, and their satisfaction and academic achievement.
4
Eventually, when students’ views were evaluated regarding their online learning readiness, it was determined that students could use the learning management system eas-ily, and access course materials comfortably. Then it was concluded that students' self-directed learning skills could make a significant contribution to their online learning read-iness. Upon examining their satisfaction in online learning environment, it was identified that students were generally satisfied with online learning environment. Especially, their communication and interaction with the instructor increased their academic participation and satisfaction, and the use of discussion forums as a communication instrument was a significant factor in terms of students' satisfaction. When examined in terms of their aca-demic achievement, it was concluded that provided the lessons were conducted synchro-nously and they could be more enjoyable, the academic achievement of the students would be better.
Conclusion and Suggestions: Students’ online learning readiness and satisfac-tion levels are high in the overall scale, and their academic achievement is at a good level. There is a very strong positive correlation between students' readiness and satisfaction. There is no significant correlation between students' readiness and academic achieve-ment, and their satisfaction and academic achievement. Students generally have positive opinions about online learning environment. In addition to being able to access course materials easily and comfortably, the teaching methods and assessment and evaluation techniques used by the instructor are some factors that increase students' satisfaction.
As students' availability of internet access increases, so do their readiness levels. Students who do not have internet access can be supported by their universities. Such as the EBA Support Points established by the Ministry of National Education, similar sup-port points may be established by the Council of Higher Education in order to provide internet access to students. Students accessing the course with a personal computer have higher satisfaction levels. In this context, computer support can be provided to students who do not have a personal computer through the State Planning Organization. English I course, a compulsory course in higher education programs, may be conducted synchro-nously. So as to increase students’ motivation in online learning environment, lecturers can use gamification platforms