Bu araştırmanın amacı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde İngilizce hazırlık okuyan öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlenmektir. Çalışma için kullanılan anket Gardner (1985) tarafından geliştirilmiş ve araştımacı tarafından Türkçe'ye uyarlanmıştır. Araştırma evrenini Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde öğrenim gören 561 öğrenci oluşturmaktadır. Anketle öğrencilerin motivasyon düzeyleri ölçülmüş, öğrencilerin motivasyon düzeyleri farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin motivasyon düzeyleri yüksektir. Öğrencilerin motivasyon düzeylerinde, akademik başarı durumlarına göre, mezun oldukları lise türüne göre ve daha önce hazırlık okuyup okumadıklarına göre fark yoktur. Öğrencilerin bölümlerine göre ise Turizm Bölümü öğrencileri ile Makine Mühendisliği öğrencileri arasında fark vardır. ?motivasyon yoğunluğu? boyutunda öğrenciler arasında Fen Lisesi mezunları ile meslek lisesi mezunları arasında fark oluşmuştur. ?İngilizce öğrenme isteği? boyutunda öğrenciler arasında Turizm Bölümü öğrencileri ile Maden ve Makine Mühendisliği öğrencileri arasında fark ortaya çıkmıştır. ?İngilizce öğrenmeye karşı tutum? boyutunda Turizm Bölümü öğrencileri ile mühendislik fakültesi öğrencileri arasında fark oluşmuştur. ?Araçsal yönelim? boyutu öğrencilerin motivasyonlarının en yüksek olduğu bölüm olmuştur. Bu sonuçlara dayanılarak, oluşturulacak hazırlık sınıflarında öğrencilerin motivasyonları dikkate alınabilir. Motivasyonu yüksek olan öğrenciler farklı sınıflara yerleştirilebilir.
This study aims to determine the motivation level of the students learning English as a foreing language at Eskişehir Osmangazi University Foreign Languages Department. The questionnaire used in the study was developed by Gardner (1985) and was adapted to Turkish. The study includes 561 students. In the study, motivation level of the students was measured, and it was aimed to measure if there is a difference among students according to some variables. At the end of the study it was found that that students? motivation level is high. There is no difference among students in terms of their level of English, the high schools they graduated from, and between students who have studied English at a preparatory school before and those who haven?t. There is a difference among Tourism department students and Machinery engineering students. In the sublevel of the questionnaire which is ?motivational intensity? there is a difference among Science High School graduates and Vocational High School graduates. There is a difference among the Tourism department students and Mining and Machinery engineering students in the sublevel - ?desire to learn English?. There is a difference among the Tourism department students and students of mining and machinery engineering departments in the sublevel - ?attitudes towards learning English?. There is no difference among students in the sublevel -?instrumental orientation?. This sub level is the one where the motivational level of students is the highest.According to these results, students? motivational levels can be taken into account when froming the classrooms. Highly motivated students can be put into different clasrooms.