Bu çalışmada, sürtünme karıştırma prosesi (SKP) ile SiC partiküllerinin Al 7075-T651 alaşımının yüzeyine takviye edilmesi sonucu yüzeyde oluşan kompozit yapının mikro yapı özellikleri ile aşınma davranışı incelenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda optimum deney parametreleri belirlenmeye çalışılmıştır. Sürtünme karıştırma prosesi üç farklı takım ilerleme hızı (20, 40, 56 mm/dk) ve üç farklı takım devir sayısı ( 710, 1000, 1400 dv/dk) kullanılarak uygulanmıştır. Proses sonrasında malzemede oluşan yeni yapının mikro yapı analizleri optik mikroskop ile yapılmıştır. Aşınma deneyleri ball-on-disc geometrisinde 2 N yük altında gerçekleştirilmiştir. Aşınma deneyleri sonrasında aşınmış bölgelerin analizlerinde taramalı elektron mikroskobundan (SEM) faydalanılmış ve bölgelerin EDS analizleri yapılmıştır. Ayrıca numunelere sertlik testleri yapılmış ve aşınma oranları ölçülmüştür. Sonuç olarak; sürtünme karıştırma prosesi (SKP) ile Al 7075 ? T651 malzemenin yüzeyinde kompozit bir bölgenin oluşturulabileceği görülmüştür. Malzemenin ısıl işlenmiş haline göre daha düşük sertlik değerleri elde edilmiş ancak aşınma oranlarında iyileşme görülmüştür. Artan takım ilerleme hızı ve takım dönme hızının oluşan yapının mikro yapı özellikleri üzerinde özellikle homojen kompozit form üretilmesine etki ettiği tespit edilmiştir.
In this study, wear behaviour and microstructure properties of SiC particle reinforced Al7075 ? T651 alloy?s composite surface that produced by using friction stir processing (FSP) was investigated. As a result of the experiments, it was worked to determine optimal experimental parameters. Friction stir welding was applied by using three different sets of tool traverse speed (20, 40, 56 mm/min) and three different tool rotation rate (710, 1000, 1400 rpm). Micro-structure analysis of the new structure of the material generated after the process was done with an optical microscope. Worn experiments on the ball-on-disc geometry was carried out under the 2 N. After worn experiments, Scanning electron microscopy (SEM) was used on the analysis of the worn area and EDS analysis of this area was done. Besides the hardness of samples was tested and worn rate was measured. As a conclusion; composite layer can be produced on Al 7075 ? T651 alloy with friction stir processing method. After processing, the hardness values of materials were lower than substrate but worn rates improved. Properties of micro structure and uniform composite structure related to increasing the tool travel speed and tool rotational speed.