ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

6. ve 7. sınıf matematik ders kitapları hakkında öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kurtuluş, Aytaç
dc.contributor.author Bakılan Mutu, Bircan
dc.date.accessioned 2022-08-01T06:10:27Z
dc.date.available 2022-08-01T06:10:27Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/4018
dc.description.abstract 2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı dersin içeriğine büyük değişiklikler getirmiştir. Programın değişmesine bağlı olarak kullanılan ders kitapları da yeniden hazırlanmıştır.Bu çalışmanın amacı yeni programa uygun olarak hazırlanan ve uygulanan 6. ve 7. sınıf matematik ders kitaplarına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Bursa ilinin İnegöl ilçesinde görev yapan 60 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket araştırmacı tarafından hazırlanmış ve öğretmenlere uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi için betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin 6. sınıf ders kitaplarını 7. sınıf ders kitaplarına göre daha hatalı buldukları ortaya çıkmıştır. 6. ve 7. sınıf ders kitaplarının; içeriğinin yetersiz, soruların az ve basit olduğu, içerik ile alıştırmalarda ve değerlendirme bölümünde sorulan soruların örtüşmediği, ders saatinin yetersiz olduğu, ders kitabının çoktan seçmeli soru tarzına uygun olmadığı ortaya çıkmıştır. 6. ve 7. sınıf ders kitaplarında en çok beğenilen iki bölüm görsel özellik ve biçimsel özellik bölümü, en az beğenilen iki bölüm ise yardımcı materyaller ve alıştırma, değerlendirme bölümleri olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda konu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The research was made about the curriculum, national and international examination results brought up that there is deficiency in the curriculum. To eliminate that deficiency, it?s needed a new primary school curriculum. Mathematics lesson curriculum for primary school which has started to be applied from 2006-2007 education year brought extended changes to the content of the lesson. Depending on the change in the curriculum, textbooks have been prepared again.The aim of this research is to determine the opinions of Mathematics teachers who examined 6th and 7th grades Mathematics textbooks which are prepared and applied according to the curriculum. All the data in this research was collected from primary school Maths teachers who work in Bursa, İnegöl, town centre and villages in 2007- 2008 education year. Sixty Maths teachers who work in İnegöl composed the sample of the research. The questionnaire used as data collecting material was prepared and applied to the teachers by researcher. To analyse the data it was benefited from descriptives, t-test and one_way ANOVA.According to the results of research, it?s appeared that the teachers thought 6th and 7th grades coursbooks have lack of content, questions are insufficient and easy, questions in exercices and questions in evaluation parts don?t overlap each other, lesson hours are insufficient and the textbooks don?t correspond to multiple choice question style. It?s determined that the most admirable two parts of 6th and 7th grades coursebooks are visual and figural features and the least admirable two parts are supplementary materials, exercises and evaluation part. At the end of the research it was made suggestion about the subject. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim Matematik Öğretmeni tr_TR
dc.subject İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Matematik Ders Kitabı tr_TR
dc.subject Primary School Mathematics Curriculum tr_TR
dc.subject Mathematics Textbooks tr_TR
dc.subject Primary School Mathematics Teacher tr_TR
dc.title 6. ve 7. sınıf matematik ders kitapları hakkında öğretmen görüşleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster