Bu araştırmada, “okul müdürlerinin gösterdiği program liderliği davranışları
ve bu davranışlara ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri”
betimlenmektedir. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Eskişehir ili merkez resmi ilköğretim okullarının tümünü kapsayan
araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Araştırmanın evren ve
örneklemini 103 okul müdürü ve bu okullarda görevli öğretmenler arasından
rastlantısal olarak seçilen 700 öğretmen oluşturmaktadır. Anketler 700 öğretmene
ulaştırılmış, bu anketlerden 520’si cevaplandırılıp geri dönmüştür. Aynı şekilde 103
okulun yöneticilerine anketler ulaştırılmış 81 anket cevaplandırılıp geri dönmüştür.
Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve okul
yöneticilerinin algılarına göre resmi ilköğretim okullarında görev yapan
yöneticilerinin genel olarak program liderliği davranışlarını yerine getirmektedir.
İlköğretim yöneticilerinin program liderliği okulun bulunduğu sosyo-ekonomik
durum ve yöneticilerin meslek ve kıdem değişkenleri açısından incelenmiş ve
anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
In this research, solution for the problem of “What are the primary school
principals’ behavior as a curriculum leadership and teachers’ opinion about their
principals’ behavior?” has been tried to find. General survey model has been used in
this research. The study is based on the primary school principals and teachers
working in central of Eskişehir in 2007-2008. The number of school that has been
taken to the research is 103. 103 school principals were given data collection
instruments and 81 of the surveys were returned. A sample was taken from the
population and 700 teachers were chosen random. 520 of the teachers returned the
survey.
According to the findings, primary school principals are generally
accomplishing program leadership according to the teacher’s and principal’s
perception. Program leadership of the principals was also examined by seniority,
branch and socio-economic statues of the schools and significant differences were
found.