Bu deneysel araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri çözmeye ilişkin, karar verme becerilerinin kazandırılmasında drama dersinin etkisinin incelenmesidir.Araştırma 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Eskişehir İl merkezindeki özel bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemini, 4. sınıf A/B şubesi öğrencileri oluşturmuştur. A şubesi 25 öğrenci ile deney grubu (yapılandırılmış eğitim grubu), B şubesi ise 25 öğrenci ile kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deneysel işlemde araştırmacı tarafından geliştirilen ?Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Drama Dersi Eğitim Programları? kullanılmıştır. Bu program çerçevesinde, drama dersinde karar verme becerileri konusu kapsamında altı haftalık bir program oluşturulmuş ve haftada bir gün 40+40 dakikalık ders süresince uygulanmış, kontrol grubuna ise, mevcut olan drama programını uygulanmaya devam edilmiştir. Öğrencilerin karar verme becerileri ile ilgili değişim/gelişimleri öntest ve sontest ile ortaya koyulabilmesi için, Karakaş (1999) 'ın geliştirdiği ?Karar Verme Becerisi Değerlendirme Ölçeği (KVBDÖ)? ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlilik çalışmaları yapılmış olup, uygun bir ölçme aracı olduğuna karar verilmiştir.Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin KVBDÖ'den elde ettikleri karar verme becerilerindeki (sontest-öntest) puanlarında cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık saptanmazken, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin öntest puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamış, fakat deney ve kontrol gruplarının deneysel işlem sonucunda elde ettikleri sontest puanlarında ise, deney grubu lehine pozitif ve anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuçlara göre yapılandırılmış drama eğitim programının çocukların karar verme becerilerini önemli ölçüde etkilediği görülmektedir. Bu nedenle, eğitimin her aşamasında çocuğun karar verme becerilerini kazandırılmasına ilişkin etkinlikler planlayarak, çocuklara kendi kararlarını verebileceği uyarıcılarla zenginleştirilmiş ortamlar sunulabilir ve etkin karar verme becerilerini destekleyici deneyimler planlanabilir. Bireyin eğitim ortamlarında yaparak yaşayarak öğrenmesini ve öğrendiklerini günlük yaşama aktarmasına olanak sağlayan drama etkinlikleri bu gibi deneyimlerin kazandırılmasında kullanılabilir.
The aim of this experimental study is to search the effect of drama course on the 4th grade students when bring in the skills of decision making relating to problem solving.The study has carried out in a Primary School in Eskişehir in 2007-2008 Education Year.The sample of the study is A and B class students. The class 4-A with 25 students was identified as trial group and 4-B class with 25 students was identified as control group.In this study, pre-test and post-test are used. In experimantal process, Structured and Unstructured Drama Lesson Educational Programme, which is developped by researcher was used. With this framework, six weeks programme,which covers the issue of decison making, was composed and was applied during two lessons once a week. Control group didn?t receive any traning. To determine the students developments about decision making with pre and post test, ? Decision making Skill Evaluation Scale?,which was developped by Karakaş (1999), was used. The study about validity and reliability of the scale was carried out and it was seen as both reliable and valid.When analysing data which was obtained from experimental study, t-test for related samples was used.At the end of the study, it isn?t seen a significant difference in terms of gender at the acssess scores of the trial and control groups, that they gained from decision making skill evaluation scale. On the other hand, it?s seen that the access scores of the trial group students different from the control group students.According to these results, it is seen that both Structured and Unstructured Drama Lesson Educational Programme has an effect on their decision making process. So, activities that can facilitate the students desicion making skills can be planned in every stage of education and the classroom atmosphere where the students can decide on their own can be developped. Also, experinces that build up decision making skills can be planned. Drama activities,that provide students to transfer what they learned to their daily life and provide them to learn by doing and living in classroom atmophere,can be used in order to have these kind of experinces.