Bu çalışmada öncelikle ıslak gömlekli içten yanmalı Renault marka otomobilin motor silindir gömleğinden alınan numunelerden bir kısmına azot kaplaması yeni bir plazma kaplama yöntemi olan Termiyonik Vakum Ark (TVA) sistemi kullanılarak ilk defa yapılmıştır.Ayrıca sürtünme ve aşınma etkilerinin belirlenebilmesi amacıyla bir yarı tribo çift test cihazı tasarlanmış ve imalatı gerçekleştirilmiştir.Sonuç olarak kaplanmamış ve azot kaplanmış numunelerin yarı tribo çift test cihazında sürtünme katsayıları belirlenmiş ve birbirleri ile mukayese edilerek yapılan plazma ile azot kaplanması sonucunda sürtünme katsayısının düşürülebildiği belirlenmiştir.
In the begining of this study the samples of a Renault engine cylinder liner were coated nitrogen by using Thermoionic Vacuum Arc plasm coating method as a new method of plasm coating process. Additionally a semi tribo couple test device was designed and manufactured to be able to determine the friction and wearing characteristics of samples. Finally the friction coefficients of coated and uncoated samples were measured with semi tribo couple test device. As a result of evaluating friction coefficients measurements, it was introduced that the friction coefficient of cylinder liner can be reduced by Thermoionic Vacuum Arc plasm nitrogen coating methode.