ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

KOBİ`lerin uluslararasılaşma süreci ve Ankara OSTİM'de bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özmen, Müjdat
dc.contributor.author Cengiz, Hakan
dc.date.accessioned 2022-07-29T13:36:36Z
dc.date.available 2022-07-29T13:36:36Z
dc.date.issued 2010
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3997
dc.description.abstract Bu tezin amacı, Türkiye'deki KOBİ?lerin uluslararasılaşma sürecinin incelenmesidir. Tezin birinci bölümünde, KOBİ kavramının netlik kazanması amacıyla işletmelerin ölçeklerine göre sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. Daha sonra farklı ülkelerin KOBİ tanımlarına yer verilmiş, Avrupa Birliği KOBİ tanımı yapılmış ve ülkemizde çeşitli kuruluşların yapmış olduğu KOBİ tanımlarından örnekler verilmiştir. KOBİ?lerin ülke ekonomileri içerisindeki yeri, sosyal yaşama katkıları ve uluslararası pazarlarda karşılaştıkları sorunlara değinilmiştir. Tezin ikinci bölümünde ise, ilk olarak uluslararası pazarlama ve uluslararasılaşma kavramları açıklanmıştır. Kavramların açıklanmasının ardından uluslararasılaşma yaklaşımlarından KOBİ?ler için uygun olabilecek modeller ele alınmıştır. Daha sonra KOBİ?lerin uluslararasılaşma güdüleri, uluslararasılaşma stratejileri ve KOBİ?lerin uluslararasılaşmasını engelleyen faktörlere değinilmiştir. Üçüncü bölümde KOBİ?ler üzerine bir anket çalışması yer almaktadır. Veriler 2009 yılı itibariyle Ankara OSTİM?de, hem ulusal pazarda hem de uluslararası pazarda, faaliyet gösteren 51 firmadan elde edilmiştir. Elde edilen veriler yapılan analizler sonucu yorumlanmıştır. Son olarak tüm bu yapılanlar sonuç bölümünde toparlanmış ve görüşler belirtilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this thesis is to examine the process of the internalization of SMEs. The first part is based on the classification of the measurements of the Business market, in order to make obvious the concept ?SME?. Moreover the explanation of the concept ?SME? according to the European Union and other countries are predicted, as well as that of many different organizations in our country. The place of the SME in all countries? economies, their addition to social life and the problems they faces in international market are mentioned. Second part, first of all, concerns the explanation of the definitions of ?international trade? and ?internationalization?. Afterwards, suitable examples for SMEs, in case of internationalization approach, are worked out. Later, the reactive and proactive motives of internationalization of SME, internationalization strategies and barriers in internationalization of SMEs are mentioned. Third part is concerning general inquiries about SMEs. The data were collected from 51 companies located in OSTİM, Ankara; which were activated In national and international market, from the year 2009 up to now. At least, every research is condensed in the Resolution Part, which also embodies all statements. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uluslararasılaşma Süreci tr_TR
dc.subject Kobi tr_TR
dc.subject Ostim tr_TR
dc.subject Ankara tr_TR
dc.title KOBİ`lerin uluslararasılaşma süreci ve Ankara OSTİM'de bir uygulama tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster