ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Buzdolabı seçiminde tüketici tercihlerini etkileyen faktörlerin konjoint analizi ile belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Girginer, Nuray
dc.contributor.author Cengiz, Melike
dc.date.accessioned 2022-07-29T11:16:56Z
dc.date.available 2022-07-29T11:16:56Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3985
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, buzdolabı seçiminde tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörlerin yanı sıra tüketici tercihlerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Eskişehir’de 15-21 Aralık 2008 tarihleri arasında Media Markt’ ta görüşülen 99 cevaplayıcının buzdolabı tercihleri Konjoint Analizi ile incelenmiştir. Cevaplayıcıların tümü ve demografik özelliklere göre oluşturulan tüketici grupları için ayrı ayrı uygulanan Konjoint Analizi ile buzdolabı tercihlerinde önem verilen özellikler ve önem ağırlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Cevaplayıcıların tümü için yapılan analiz sonucunda kişilerin; enerji sınıfı, buzdolabı tipi, derin dondurucu varlığı, iç tasarım, fiyat, kapasite ve garanti süresine önem verdikleri bulunmuştur. Yaş dışındaki diğer demografik özellikler açısından tüketicilerin buzdolabı tercihinde önem verdikleri özellik sıralamalarında farklılıklar olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this thesis is to determine the factors that influence the consumers’ preferences of choosing refrigarator and also determine whether consumers’ preferrences changed according to personal variables. In this study, responses of 99 respondents were analized with Conjoint Analysis in Eskişehir in Media Markt at 15- 21 December 2008. Features that are important and importance levels were tried to determine with Conjoint Analysis for whole respondents and for consumer groups that were occured by demographic variables. In this study, the results of Conjoint Analysis for whole respondents revealed that consumers in Eskişehir pay more attention the eco-labeling and then the outer design, presence of no-frost, inner design, price, capacity and guarantee time. Except the group which was occured by age, for the other consumer groups consider important to different ordering features. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Tüketici Tercihleri tr_TR
dc.subject Beyaz Eşya Sektörü tr_TR
dc.subject Konjoint Analizi tr_TR
dc.subject Consumers’ preferences tr_TR
dc.subject White Good Sector tr_TR
dc.subject Conjoint Analysis tr_TR
dc.title Buzdolabı seçiminde tüketici tercihlerini etkileyen faktörlerin konjoint analizi ile belirlenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster