ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Bilgi toplumuna geçiş sürecinde Türk otomotiv sanayinin rekabet gücünün teknolojik gelişim hızı açısından analizi (Güney Kore ve Türkiye karşılaştırması)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bayraç, H. Naci
dc.contributor.author Oğuz, Neşe
dc.date.accessioned 2022-07-29T11:12:08Z
dc.date.available 2022-07-29T11:12:08Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3984
dc.description.abstract Bilgi toplumuna geçiş sürecinde rekabet gücüne sahip olmak için, otomotiv sanayinin yoğun sermaye ve teknolojik alt yapı gerektirmesi; gelişmekte olan ülkeleri, gelişmiş ülkeler karşısında güçsüz kılmaktadır. Yoğun teknolojik yatırımlara ihtiyaç duyan Türk otomotiv sanayi yabancı otomotiv üreticilerinin stratejilerine bağlı olarak gelişmekte ve dolayısıyla katma değer yaratamamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı; bilgi toplumunda değişen rekabet gücü kriterlerini otomotiv sanayi açısından incelemek ve sanayinin katma değer yaratamamasının nedenlerini belirleyip, teknolojik gelişim hızını ölçmektir. Kullanılan veriler; OSD, TCMB, DPT ve TÜLOMSAŞ gibi kuruluşlardan derlenmiştir. Çalışmada bilgi toplumunda otomotiv sektörü Türkiye ve Güney Kore açısından değerlendirilip, karşılaştırılması yapılmıştır. Türk otomotiv sanayinin teknolojik gelişim hızını ölçmek amacıyla kurulan model; Solow’un Katma Değer, Sermaye ve Đşgücünden hareketle yaptığı çalışma temel alınıp, Ewievs programında en küçük kareler yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Çalışma da aynı zamanda; Türk otomotiv sektörünün bilgi toplumu sürecinde rekabet üstünlüğü sağlaması için, yapılması gereken çalışmalar ve alınması gereken önlemler hakkında, çeşitli öneriler sunulmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The transition to knowledge society have the power to compete in the process, the automotive industry requires heavy capital and technological infrastructure, developing countries and developed countries, makes the face of weak. Turkish automotive industry which needs intensive technological investments needed to depends on foreign automotive manufacturers in developing their strategies and thus can not create added values. The main objective of this study is the changing competitiveness in the information society in terms of criteria for the automotive industry to examine and determine the cause of the industry value-added and to measure the speed of technological development. Using the data, OSD, TCMB, DPT, and was compiled from agencies such as TÜLOMSAŞ. Working in the automotive industry in the information society in Turkey and South Korea are assessed and then comparasion is made Turkish automotive industry was established to measure the speed of technological development model; Solow’s Added Value, Capital and his work with the labor force based on the least squares Ewievs program was created by using the method. In the study the things that need to be done to provide competitive superiority in the process of Turkish automotive sector and several advantages are offered. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Bilgi Toplumu tr_TR
dc.subject Türk Otomotiv tr_TR
dc.subject Rekabet Gücü tr_TR
dc.subject Teknolojik Gelişim tr_TR
dc.title Bilgi toplumuna geçiş sürecinde Türk otomotiv sanayinin rekabet gücünün teknolojik gelişim hızı açısından analizi (Güney Kore ve Türkiye karşılaştırması) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster