ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İşletmelerde sürdürülebilir rekabet üstünlüğü için pazarlama ve satış stratejilerinin geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özmen, Müjdat
dc.contributor.author Baykara, Serhan
dc.date.accessioned 2022-07-29T08:31:06Z
dc.date.available 2022-07-29T08:31:06Z
dc.date.issued 2009
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3978
dc.description.abstract Günümüzün hızlı değişen dünyasında, rekabetin her geçen gün artığı ortamda, işletmelerin ayakta kalabilmesi, yenilikleri kısa zamanda benimseyerek sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde etmeleri vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Yeniliklerin önemli kavramlarından biri olan pazarlamanın yeni ürün tasarımı, ambalajlaması, ürün konumlandırması, tanıtımı ve fiyatlandırılmasında önemli yeri vardır. Bu çalışmada, işletmelerde sürdürülebilir rekabet üstünlüğü için pazarlama ve satış stratejilerinin geliştirilmesi araştırılmıştır.Araştırma için kamu kurumlarında çalışanlar ve özel sektörde satın almada çalışanlar evren olarak belirlenmiş ve bu evren içerisinde yer alan 100 adet anket elde edilmiş ve bu anketler üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler korelasyon analizi ile test edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğü için pazarlama ve satış stratejilerinin geliştirilmesinin; işletmenin personelinin eğitimine, bilgi işlem bölümlerinin geliştirilmesine, personelin motivasyonuna ve işletmenin verimliliğine olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract In today's fast changing world, competition in the media every day now, businesses can survive, as soon as possible by adopting sustainable innovation to gain competitive advantage has become an indispensable element. One of the important concepts of innovation marketing its new product design, packaging, product positioning, promotion and pricing is important. In this study, a sustainable competitive advantage for businesses in developing marketing and sales strategies have been investigated.For research staff in public institutions and private sector employees in the purchase and is designated as the universe takes place in this universe of 100 questionnaires were obtained and analysis was carried out through this survey. For the purpose of the study generated hypotheses were tested using correlation analysis.According to the findings, enterprises a sustainable competitive advantage for the marketing and sales strategy development, business personnel training, data processing department to the development, staff motivation and operational efficiency of the positive effect was observed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sürdürülebilir Rekabet tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Satış tr_TR
dc.subject Industry Sustainable Competitiveness tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Sales Strategy tr_TR
dc.title İşletmelerde sürdürülebilir rekabet üstünlüğü için pazarlama ve satış stratejilerinin geliştirilmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster