Eğitimde eğitim faaliyetleri önceden hazırlanan program ile yürütülür ve eğitimin içeriği bu programa bağlıdır. Bugünkü öğretim programımız düşünmeyi gerektirmektedir ve var olan hali ile önemli eksiklikleri bulunmuştur. Program ve ölçme-değerlendirme araçlarımız ezberleme ve genel kavramlara programlanmıştır. Bireysel yetenekler, eleştirel ve yaratıcı düşünme, hayal gücü, algılama becerileri ne programlarda yer almış ne de test araçlarımızca ölçülmüştür. Önem kazanan bu yeteneklerin ölçülmesi için ölçme-değerlendirme araçlarımızın bu önemli sorununa, öğretmen görüşleri de alınarak bir çözüm bulunması gerekmektedir.Bu araştırmada ilköğretim okullarında beşinci, altıncı, yedinci sınıflarda 2004 öğretim yılından itibaren kademeli uygulanmaya başlanılan fen ve teknoloji öğretim programı ile programı değerlendirmek için MEM (Milli Eğitim Müdürlüğü) tarafından yapılan STS'nin (Seviye tespit sınavı) uyumlu olup olmadığı yönler incelenecektir. Elde edilen sonuçlar, ilgili kaynaklar ve bilgi toplama aracından edinilen verilere dayanmaktadır. Araştırma 2007-2008 öğretim yılı içerisinde 43 ilköğretim okulunda beşinci, altıncı ve yedinci sınıflarında görev yapan 245 öğretmene uygulanmıştır. Uygulanan veri toplama aracında kişisel bilgilerle ilgili 7, öğretmen görüşlerine ait 59 madde bulunmaktadır. Bilgi toplama aracının geçerliliğinin ve güvenilirliğinin sağlanmasına özen gösterilmiştir. Bilgilerin işlenmesi ve istatistiksel çözümler SPSS paket programı ile yapılmıştır. Veriler, frekans ve yüzdelikler ile x2 (khi kare) tekniğinden yararlanarak çözümlenmiştir. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığının belirlenmesinde ise .05 anlamlılık düzeyi benimsenmiştir.Veri analizinden sonra şu sonuca ulaşılmıştır: MEM tarafından uygulanan STS, fen ve teknoloji öğretim programının amaçlarını gerçekleştirmesinde amaçlar ve ölçme-değerlendirme boyutunda ?kısmen yeterli?, içerik ve öğrenme-öğretme durumları boyutunda ise ?iyi? düzeyde yeterli bulunmuştur. Buna göre; öğretmen görüşlerine bakılarak, MEM tarafından uygulanan STS'nin, fen ve teknoloji öğretim programının amaçlarını gerçekleştirmesinde eksiklikleri bulunduğu söylenebilir.
İn education system education is conducted via cirriculum and the content of the education is tied with this program. Today?s curriculum has lots of deficits and got to be thought on it once more. Testing and evaluation tasks are usually applied with memorization amn through general knowledge. Personal abilities, critial and creative thinking, the power of imagination, perception capacities are not included neither in educational programmes nor have been tented through evaluation. For the testing of the below mentioned pointed teachers throughts got to be collected and be taken into consideration.İn this case study, STS ( level latificative exams ), conducted by the educational principality,are observed throgh mentioning fifth, sixth, seventh degrees, starting from 2000-2001 evalutional year, wheter the exams are appropiate fort he levels of students the collected results depends on the data through related sources and questionnaire . The case study had been conducted in 2007-2008 education year, in 43 primary schools and on 245 teachers. İn the survey sheet with 7 personal questions, there are 59 options for teachers thoughts. Special care had been given fon on trustability and conductivity. Statistical solitions and the usage on tehe data had been conducted through SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programe. Data frequences and percantages are solved via using x2 (khi kare) technic. To final the sensible relationship among the variables ,05 percantage has been signifance level as the basic step.According to the data collected through questionnaire questionary the result is ; STS for realization as the Science and Technology class goals and evaluations ?partly sufficient? and the content in teaching-learning process ?sufficient?. According to the study and to teshers opinions STS conducted by MEM have some deficits in realizing Science and Technology Education Program?s goals.