Bu araştırmada ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiksel akademik benlik
düzeyleri ve akademik benlik düzeyinin öğrencinin cinsiyeti, sınıf düzeyi, okul öncesi eğitimi
alıp almadığı, matematik başarısı, ailenin aylık gelir düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyine
göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemini 2008-2009 öğretim yılında Burdur’un Bucak ilçe merkezinde
ilköğretim ikinci kademede öğrenim görmekte olan 1492 öğrenci oluşturmuştur.
Verilerin toplanması aşamasında Brookover (1964) tarafından hazırlanan matematiksel
akademik benlik kavramı ölçeği ile araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgi formu
kullanılmıştır.
Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü
varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin matematiksel akademik benlik düzeylerinin yüksek olduğu
ve bu düzeyin araştırmanın tüm değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaştığı
görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak öğrencilerin matematiksel akademik benlik
düzeylerinin belirlenmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
In this study the second level primary education students' academic self-level mathematical
and academic self level the student's gender, class level, pre-school education did not get,
mathematics achievement, family income level, mother and father education levels vary
different was examined.
In the 2008-2009 academic year of the study sample Bucak district of Burdur in the second
stage in the center of primary education to students who formed in 1492.
The data were collected by Brookover’s (1964) the mathematical concept of academic self
scale and a demographical information form.
Data analysis of the frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test and
one-way analysis of variance (ANOVA) were realized.
The results of students in the mathematical and the high level of academic self-level all the
variables according to the investigation has been getting significantly different degrees.
These results based on students' level of self determination and mathematical academic
development proposals had.