Bu araĢtırmada ilköğretim okul binalarının fiziksel yapılarına iliĢkin öğrenci
tutumları ve öğretmen memnuniyetlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıĢtır.
AraĢtırma tarama deseni kullanılarak tasarlanmıĢtır. AraĢtırmanın evreni, 2009–2010
yılında EskiĢehir ili merkezde yer alan 130 devlet ilköğretim okulundaki öğretmen ve
öğrencilerden oluĢmaktadır. AraĢtırmanın örneklemini random olarak seçilen 297
öğretmen ve 882 öğrenci oluĢturmuĢtur. AraĢtırmanın verileri öğrencilerin
tutumlarını ve öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini belirlemek üzere tasarlanmıĢ
Okul Binası Tutum Envanteri ve Fiziksel Çevre Öğretmen Anketi ile elde edilmiĢtir.
Elde edilen veriler, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testleri kullanılarak analiz
edilmiĢtir. AraĢtırmanın sonuçlarına göre, okul binalarının fiziksel yapılarına iliĢkin
sıcaklık, akustik, aydınlatma, iç hava kalitesi, yoğunluk, oyun alanı, temizlik, renk ve
mobilya alt boyutlarında öğrencilerin iyi düzeyde tutum sergiledikleri ve
öğretmenlerin yüksek düzeyde memnuniyete sahip oldukları bulgulanmıĢtır. Ayrıca,
öğrenci cinsiyetleri, sınıf düzeyleri ve okul değiĢkenleri arasında anlamlı farklılık
vardır.
The aim of this study is to examine student attitudes and teacher satisfaction
according to the elementary school buildings physical conditions. The universe of
research consists of 130 public elementary school teachers and students from
EskiĢehir in academic year 2009–2010. The sample of the study is 297 teachers and
882 students selected random way. The data were gathered through using “Our
School Building Attitude Inventory” and “Teacher Opinionaire of Physical
Environment” which were designed to identify student attitudes and teacher
satisfaction. The data were analyzed by using Mann Whitney-U and Kruskal Wallis H tests. The results suggest that students have above the avarage level attitudes
according to the school building conditions and teacher satisfaction is more positive
level in terms of some factors such as thermal comfort, noise, lighting, indoor air
quality, density, playground, cleaning, color and furniture. Furthermore, there is a
significant difference between students’ gender and also their grade levels.