ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İçsel pazarlamanın iş tatmini ve işgören performansına etkisi: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı meslek kuruluşlarına yönelik bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kimzan, Halil Semih
dc.contributor.author Adıyaman, Okan
dc.date.accessioned 2022-07-22T13:37:05Z
dc.date.available 2022-07-22T13:37:05Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3801
dc.description.abstract İçsel pazarlama kavramı özellikle hizmet sektöründe daha fazla önemsenen ve çalışılan bir kavramdır. Beşeri sermayenin öneminin giderek daha iyi anlaşılmasıyla birlikte içsel pazarlama kavramının da daha çok çalışılmaya başlandığı literatür taraması ile ortaya konmaktadır. Bununla birlikte yapılan taramalar sonucunda literatürde, kar amacı gütmeyen meslek kuruluşları özelinde içsel pazarlamanın iş tatminine veya işgören performansına etkisini ölçen yeterli sayıda çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmada içsel pazarlama uygulamalarının iş tatmini ve işgören performansına etkisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı meslek kuruluşları özelinde değerlendirilmiştir. Toplam 433 anket oda ve borsa çalışanlarına uygulanmış, beş ve daha fazla boş cevap bulunan 25 anket değerlendirmeye alınmamıştır. 408 anketten elde edilen verilerin güvenirlik analizleri için SPSS 20 programı kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçeklerin geçerliliğinin tespitinde ise faktör analizi kullanılmıştır. Analizde, örnekleme uygunluğun ölçümü için KMO ve Barlett Testi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre içsel pazarlamanın iş tatmini ve işgören performansının yeterlilik, anlam ve etki alt boyutları ile anlamlı bir ilişkisi olduğu II ortaya konmuştur. Bununla birlikte iş tatmininin yine işgören performansı ile anlamlı bir ilişkisi olmasıyla birlikte içsel pazarlama ile işgören performansı arasındaki ilişkide iş tatmininin aracılık etkisinin olduğu anlaşılmıştır tr_TR
dc.description.abstract The concept of internal marketing is a concept that is more important and studied especially in service sector. The literature review reveals that the concept of internal marketing is a popular topic since the human capital became more important in private sector. However, as a result of the searches, there are not enough studies in the literature that measure the effect of internal marketing on job satisfaction or employee performance, specific to non-profit professional organizations. In this study, the effect of internal marketing on job satisfaction and job performance for Union of Chambers and Commodity Exchanges of Turkey affiliated professional organizations reviewed. 433 questionnaires were fulfilled by chamber and commodity exchange employees and 25 questionnaires with more than five empty answers were not evaluated. SPSS 20 program used for the reliability analysis of the data obtained from 408 questionnaires. A factor analysis performed to determine the scales used in the study. In the analysis, KMO and Barlett Test performed to measure sampling compliance. According to the analysis results, it has been revealed that internal marketing has a significant relationship with competence, meaning and influence sub-dimensions of job satisfaction and employee performance. On the other hand, it has been IV understood that job satisfaction has a mediating effect on the relationship between internal marketing and employee performance, although job satisfaction has a significant relationship with employee performance tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İçsel Pazarlama tr_TR
dc.subject İş Tatmini tr_TR
dc.subject İş Performansı tr_TR
dc.subject İşgören Performansı tr_TR
dc.subject Internal Marketing tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Job Performance tr_TR
dc.subject Employee Performancea tr_TR
dc.title İçsel pazarlamanın iş tatmini ve işgören performansına etkisi: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı meslek kuruluşlarına yönelik bir uygulama tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster