The purpose of this research is to evaluate the opinions of primary mathematics
teachers on web- based teaching material designed as a unit "Rational Numbers" for 7th
grade in primary education. The Survey Method has been used in the investigation.
The working group of the investigation comprises 126 primary mathematics teachers
works in the city centre of Eskisehir in the second term of education teaching year 2006-2007.
Through the investigation a web page including the unit of "Rational Numbers" for the
7th grade was established and published with the address of www.webmatematik.com on the
internet. In order to evaluate the opinions of mathematics teachers on this web site, a
questionnaire has been developed for collecting the data. It consists of twenty five questions
in two parts as formal evaluation of material and educational evaluation of material.
The Primary Education Teachers of Mathematics have been asked to fill the
questionnaire by examining the established web site. The collected data was analyzed with the
programme of MS Excel. The evaluation of the data has been made as frequency and
percentage.
According to the analysis it has been understood that the web based material having
been prepared is sufficient in terms of formal and educational manner. Moreover, the views of
teachers about the web based material are positive. It has also been mentioned that they can
use the web based material in their mathematics lessons.
Bu arastırma ilköğretim 7. sınıf "Rasyonel Sayılar" ünitesine yönelik olarak hazırlanan
web destekli öğretim materyalini, ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüslerine sunarak
değerlendirmeyi amaçlamıstır. Arastırmada yöntem olarak Tarama Modeli kullanılmıstır.
Arastırmanın çalısma grubunu 2006 – 2007 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde
Eskisehir il merkezinde görev yapan 126 ilköğretim matematik öğretmeni olusturmaktadır.
Arastırma süresinde 7. sınıf "Rasyonel Sayılar" ünitesinin anlatıldığı bir web destekli
materyal tasarlanmıs ve bu materyal internet üzerinde www.webmatematik.com adresi ile
yayınlanmıstır. Hazırlanan bu web destekli materyali değerlendirmek amacıyla, materyalin
biçimsel ve öğretimsel değerlendirmesi seklinde iki bölümden olusan 25 soruluk bir veri
toplama aracı gelistirilmistir.
Đlköğretim matematik öğretmenlerinden bu internet sayfasını inceleyerek veri toplama
aracını doldurmaları istenmistir. Toplanan veriler, MS Excel programı ile frekans ve yüzde
olarak değerlendirilmistir.
Đlköğretim matematik öğretmenlerince, arastırmacı tarafından hazırlanan web
materyalinin biçimsel ve öğretimsel yönden yeterli ve derslerde kullanılabilir olduğu
sonucuna ulasılmıstır.