Bu araştırma, yaratıcı yazma tekniklerinin Đngilizce yazma becerisini
geliştirmeye etkisini belirmek için yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu şu şekildedir: Araştırmanın deney grubunu 2010-
2011 öğretim yılı bahar döneminde Zonguldak ili Kozlu Anadolu Lisesi 11. Đngilizce
bölümü sınıfı öğrencileri ve kontrol grubunu ise genel başarı düzeyleri ve
sosyoekonomik durumları bakımından deney grubu ile denkliği sağlanmış olan yine
Zonguldak ili içerisindeki Erdemir Anadolu Lisesi 11.Đngilizce bölümü öğrencileri
oluşturmaktadır.
Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır.
Denel süreç öncesinde her iki gruba da Đngilizce yazma becerilerine ilişkin başarı
puanlarını belirlemek amacıyla üç farklı yazma çalışmasından oluşan ön test
uygulanmıştır. Bu üç yazma çalışması yaratıcı yazma derecelendirme ölçeğine göre
üç ayrı alan uzmanı tarafından değerlendirilmiş ve elde edilen puanlar ön test puanı
olarak alınmıştır. Denel süreç boyunca deney grubu öğrencilerine haftada toplam 4
saat olmak üzere toplam 5 hafta boyunca yaratıcı yazma etkinlikleri uygulanmıştır.
Bu çalışmalarda, araştırmacı tarafından geliştirilen yaratıcı yazma etkinlikleri
kullanılmıştır. Araştırmada deney grubuna ayrıca, denel süreç öncesinde ve
sonrasında, Đngilizce yazma ilgisi ve farkındalığı anketi uygulanmıştır.
Araştırma verileri Yaratıcı Yazma Derecelendirme Ölçeği (YYDÖ) ve
Đngilizce Yazma Đlgisi ve Farkındalığı Anketi ( ĐYĐFA) kullanılarak elde edilmiştir.
Araştırmada, verileri çözümlemek için SPSS 16.0 for Windows paket programı
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sırasında, grupların kendi içlerindeki ön test
son test karşılaştırmalarında “Wilcoxon Đlişkili Đki Örneklem Testi”, gruplar
arasındaki ortalama puanların anlamlılığının tespit edilmesinde ise “Mann Whitney
U Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna uygulanan ankete göre uygulama öncesi ve
sonrası düşüncelerinin ne eğilimde olduğunu tespit etmek için yüzde ve frekansları
bulunmuştur. Araştırmada toplanan verilerin istatistiksel çözümlenmesi sonucunda elde
edilen bulgular doğrultusunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:
1. Yapılan analizlere göre kontrol ve deney grubu öğrencilerinin son test
puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark söz
konusudur.
2. Deney grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları metinlerde fikirlerin
orijinalliği, düşüncelerin akıcılığı, düşüncelerin esnekliği, kelime seçimi,
cümle yapısı, organizasyon, yazı tarzı, dilbilgisi özellikleriyle kontrol
grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları metinlerde yine aynı özelliklerden
aldıkları son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık
görülmüştür.
3. Kontrol grubu öğrencilerinin ön test yazma metinlerinde kullandıkları kelime
ortalamaları (123) ile son test yazma metinlerinde kullandıkları kelime
ortalamaları (125) karşılaştırıldığında önemli bir artış görülmezken deney
grubu öğrencilerinin ön test yazma metinlerinde kullandıkları kelime
ortalamaları (120 ) ile son test yazma metinlerinde kullandıkları kelime
ortalamaları (190) karşılaştırıldığında önemli bir artış görülmüştür.
4. Deney grubu öğrencilerinin denel süreç öncesindeki Đngilizce yazma ilgisi ve
farkındalığı anketinden elde edilen yüzde ve frekans oranları ile yine deney
grubu öğrencilerinin denel süreç sonrasındaki Đngilizce yazma ilgisi ve
farkındalığı anketinden elde edilen yüzde ve frekans oranları
karşılaştırıldığında anketin tüm maddelerine verilen cevaplarda olumlu yönde
bir değişme görülmüştür.
This study has been done to find out the effect of the creative writing
techniques to writing skills in english.
The study group of the research is like that: The experiment group of the
study is comprised of Zonguldak Kozlu Anatolian High School 11. grades language
class students in spring term of 2010-2011 teaching year and the control group of the
study is comprised of the students in Zonguldak Erdemir Anatolian High School 11.
grades language class who have no significant difference with the experiment group
in terms of their general success and socioeconomic situations.
In the research, controlled pre test post test experimental design has been
used. Before the practice period, pre-test comprising of three different writing tasks
has been applied to the both of the groups to find out the success points associated
with the writing skills in English. These three writing tasks have been assessed
according to the creative writing grading scale and the points that have been gotten
have been taken as pre-test points. During the practice period, creative writing
lessons have been applied to the experiment group during 5 weeks , 4 hours in a
week in total. In these studies, creative wrting activities have been used which have
been developed by the researcher. In the research , Writing Interest and Awareness
Questionnaire has also been applied to the experiment group before and after the
practice period.
Research data have been gathered by means of Creative Writing Grading
Scale and Writing Interest and Awareness Questionnaire. In the research, SPSS 16.
Windows programme has been used to analyze the data. During the analyze of the
data, Wilcoxon test has been used in comparisions of the groups in themselves and
Mann Whitney U Test has been used to find out how significant the average points
are between the groups. To find out the tendency of opinions, percentages,
frequencies have been used.The following results have been reached according to the findings gathered as
a result of the statistical analysis of data gathered in research:
1. In the analysis that have been carried out, there is a significant difference
statistically between the post test mean of the experiment group and
control group in favour of the experiment group.
2. A significant difference has been found out in terms of the orjinality of
ideas, fluency of the ideas, flexibility of the ideas, choice of the words,
structure of the sentence, organization, style of writing, grammar between
the post tests of the experiment group and control group in favour of the
experiment group.
3. When the average of the vocabulary the control group has written in the
pre-test (123) and the average of the vocabulary they have written in the
post-test (125) were compared, it has been found that there has been no
meaningful change but when the average of the vocabulary the
experiment group has written in the pre-test(120) and the average of the
vocabulary they have written in the post-test(190) were compared, it has
been found that there has been a significant difference.
4. When the percentage and frequency of the Writing Interest and
Awareness Questionnaire carried out to experiment group before the
practice period and the percentage and frequency of the Writing Interest
and Awareness Questionnaire carried out to experiment group after the
practice period weren compared, a positive change has been observed in
all of the items.
Key Words: English writing skills, creative writing techniques, vocabulary
knowledge, writing interest, awareness.