Araç motor bölgesindeki hava akışı problemlerinin analitik çözümü kolay değildir. Bu sebeple havanın akış özelliklerine, akış hızına ve cismin geometrisine bağlı olarak konveksiyon ısı geçiş katsayısının bulunması gibi problemlerin çözümünde laboratuvar ortamında yapılan deneysel incelemeler çok büyük önem taşır.
Akışkanlar dinamiğinde deney ve kuramı birleştiren ve 3. boyut olarak tanımlanan sayısal akışkan dinamiği, son yıllarda yüksek hızdaki bilgisayarların geliştirilmesiyle sayısal analizlerin yapılmasını kolaylaştırmıştır.
Bu çalışmada taşınım ısı geçiş katsayısı, H-Metre cihazı vasıtasıyla laboratuvar ortamında aracın rüzgar tüneli şasi dinamometresinde test edilmesiyle bulunacaktır. Aynı zamanda taşınım ısı geçiş katsayısı, sayısal akışkan dinamiği esas alınarak hazırlanmış bilgisayar destekli bir mühendislik programında bulunacak ve sonuçlar karşılaştırılacaktır.
It is very complicated to analyze airflow in underhood area since the geometry is not simple. Due to this, it is very important to figure out the convection heat transfer coefficient which depends on flow charecteristics, geometry and air flow velocity using experimental methods.
Developed powerful computers started to give oppurtunity to make numerical analysis for the Computational Fluid Dynamics which combines experimental results and the theory as third dimension of fluid dynamics.
Following study shows the experimental results of chassis dynamometer wind tunnel testing to find out convection heat transfer coefficient using H-Metre. Computational Aided Engineering program which based on Computational Fluid Dynamics code will be run to find convection heat transfer coefficient as well. Both findings proximity will be analyzed.