Sanat eğitimi, çocukların estetik bakış açılarının belli bir seviyeye gelebilmesi için oldukça önemlidir. Bir bireyin hayatında estetik kaygı taşıyan bir unsur yoksa, bireyin iyiyi, doğruyu seçmesi, benimsemesi beklenemez. Günümüzde ise öğrenciler bakışlarını çevirdikleri birçok yerde yanlışı ve çirkini görmekteler. Öğrencilerin, “güzel olanı” hayatlarına katmaları için onlara bir yaşantı sunmak gerekir. Görsel sanatlar dersi kuşkusuz ilköğretim okullarında çocuklara bu yaşantıyı sunabilecek en uygun seçeneklerden biridir.
Görsel sanatlar dersinde yapılacak etkinliklerin daha kalıcı olması, güzele yönelme, estetik kaygılar taşıma gibi davranışların öğrencide yerleşebilmesi için, yaşantı yoluyla öğrenme sağlayan ve sanat eğitimi çatısı altında görsel sanatlar dersinin de komşusu olan, yaratıcı drama etkinliklerinin görsel sanatlar dersini olumlu yönde geliştireceği söylenebilir.
Eğitim sistemimizin her geçen gün daha da kalıcı bir parçası haline gelen “eğitimde drama” kavramı, öğrenciye yaşantısı yoluyla, eğlendirerek, içselleştirerek ve deneyerek öğrenme olanağı sunar. Bu olanaktan yararlanılarak görsel sanatlar dersinde daha etkili bir şekilde hedefe varılabilinir mi? Öğrenciler bu iki disiplinin bir arada bulunması konusunda ne düşünürler? Bu sorulara cevap alabilmek için bu araştırmanın yapılmasına gerek görüldü.
Bu araştırmada, ilköğretim 4. Sınıfta öğrenim gören öğrencilerin görsel sanatlar dersi içerisinde yapılan drama etkinliklerine yönelik görüşlerine yer verilmiştir. Araştırma Eskişehir il merkezinde öğretim yapmakta olan, 6 ilköğretim okulunun rastgele seçilen 4.sınıflarında yürütülmüştür. Seçilen ilköğretim 4. Sınıflarda 4 haftalık çalışma planı uygulanmış ve belirlenen 31 öğrenci ile görsel sanatlar dersi ve görsel sanatlar dersinde yapılan drama etkinliklerine yönelik görüşlerini belirlemek amacı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda;
görsel sanatlar dersinde yapılan drama etkinliklerinin öğrencilerin derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği, sürecin daha eğlenceli ve daha kolay olmasını sağladığı, öğrencilerin sanatsal yaratma süreci üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmüştür.
Art education is very important for developing children’s aesthetics point of view.If there isn’t any aesthetics factor in someone’s life, ıt is not expected to choose and adopt someone’s right and good.However, Students encounter bad and wrong things whereever they look around nowadays.Of course ,it is possible to provide them a life for joining ‘good things’ to their life.Visual art lesson is certainly one of the options to provide them this experience in the primary schools.
I t can be said that creative drama activities , providing lessons of experience and fellow of art lesson under the cover of art, improve art lesson in a positive way to setle down the behaviours students’s like more easily- remembered the activities , tending good, carriying aesthetics concern.
The concept of drama in education ,which is more permanent in our education system by the day, provides the education to students an option by internalizing, entertaining and experiencing via their life.Can it be more effective in visual art lesson by using these opportunities?What do the students think about these field’s occuring together?It ought to be done this research for receving the answers.
In this research, It is published the fourth grade students’s view about drama activities in visiul art lesson.The research has executed in the fourth class students by choosing randomly in 6 primary schools in Eskişehir city center.It has been applied working scheme during 4 weeks in fourth grades and had a talk with choosen 31 students about drama activities in art lesson and visual art lesson.
As a result of this research, it has been observed that drama activities in visual art lessons effect students’attitudes positively towards the lesson, ensure the process funnier and easier, have an positive effects on students’ artistic creation.