Bu çalışmada, Đç Anadolu ve Marmara Bölgelerinde bulunan tüketicilerin Gıda, Hazır Giyim ve Mobilya Sektörlerinde satınalma davranışında bulunurken ürün özelikleri, marka imajı, mağaza fiziksel koşullarının ve bu faktörlere genel anlamda etkisi bulunan çevresel faktörlerin satın alma kararına ne şekilde etkilediğinin belirlenmesi için bir dizi araştırma yapılmıştır. Bu amaçla, satınalma davranışlarının bölgelere ve sektörlere göre hangi faktörün etkili olduğunu belirlemek için Đki bölgede toplam 16 ilde Anket uygulaması yapılmıştır. Anket çalışmasının analizinde iki bölgeyi birbiri ile karşılaştırmak, bölge içerisinde demografik özelliklere göre farklılıkları belirlemek için “Faktör Analizi”, “Bağımsız Örnek T testi”, “Tek Yönlü ANOVA” kullanılmıştır.
In this research, we have done some investigations to determine how product features, brand image, physical conditions of stores and the environmental factors that generally affect these factors can influence the purchasing decisions of consumers who live in Đç Anadolu and Marmara regions while purchasing in Food, Confection and Furniture sectors. For this aim, we have applied questionnaires in two regions totally in 16 cities to determine in which factor can affect the purchasing behaviours in terms of regions and sectors. While analysing questionnaire application, we have used “Factor Analyse”, “Independent T Test” and “One Way ANOVA” to compare one region with the other one and to state the differencies between the regions in terms of demographic features