Biliş üstü beceriler, kişinin bilişsel, duygusal ve psikomotor özelliklerinin bilinçli bir şekilde farkında olmasıdır. Düşünme becerileri günümüz teknoloji toplumunda başarılı olmayı ve bilimi doğru kavrayabilmeyi sağlayan önemli unsurlardır. Bu bağlamda biliş üstü becerilerin öğretilmesini hedefleyen düşünme becerisi yaklaşımı öğretim programlarında kullanılmaya başlanmıştır. Bu becerilerin öğrencilere kazandırılması görevi öğretmenlere düşmektedir. Bu araştırma, Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin “Düşünme Becerileri Öğretimi” konusundaki görüşleri ile düşünme beceri öğretimine dönük görüşlerinin cinsiyet, fakülte, öğretmenlik deneyimi gibi demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Đzmir ilindeki Đlköğretim okullarında görev yapan, Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinden rast gele örnekleme yoluyla seçilen 431 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Ertkin’e ait “Matematik Öğretmenleri için Düşünme Becerileri Öğretimi Anketi” ile Demografik Bilgi Formu birlikte kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve varyans analizi tekniğinden yararlanılmıştır.
Elde edilen bulgularla öğretmenlerin düşünme becerileri öğretimine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, mesleki deneyim, mezun oldukları kurum, branşları, isteğe bağlı hizmet içi eğitim alma, sürekli yayın takip etme gibi değişkenler açısından ne ölçüde farklılaştığı ortaya konmuş ve aralarında nasıl bir farkın ortaya çıktığı ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır
Metacognition is know about the how one thinks, feels and regulate the behaviors by yourself. Thinking skills are important component to be successful in the near technological development and comprehend correctly the information so teach metacognitive skills began to use in the school curriculum. Teachers have been seen the central role in teaching of these skills. This study indicated to determine differences among the teaching the thinking skills between mathmetics, Turkish, science and classroom teacher among demographical characteristics like sex, faculty, graduated faculty and experience of training. The sample of the study consists of 431 teachers that selected randomly from military scholl from Đzmir. Data was collected by Ertkins’“The scale of Teaching Thinking Skills” with demographical information form t-test and analysis of variance were employed to analyze the data. As a result of the differences among mathmetics, Turkish, science and classroom teachers among their teaching thinking skills and demographical characters were presented. Keywords: Thinking Skills, Teaching Mathematics, Metacognition