Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan kavramların oyunla öğretim etkinlikleri ile nasıl kazandırılabile-ceğini ortaya çıkarmak, kavram öğretimi süreci sonunda öğrencilerin ortaya koyduğu çalışmalardan oluşan dokümanların sürece olan katkısını ortaya koymak, oyunla kavram öğretimi süreci sonunda öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerindeki değişimi belirle-mek ve öğrencilerin oyunla kavram öğretimi hakkında fikirlerinin ne olduğunu sapta-maktır.
Yöntem: Araştırmada eylem araştırması deseni tercih edilmiştir. Kavramların oyunla öğretimi araştırmacının kendi sınıfındaki öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Ve-riler süreç sonunda öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden, öğretim esnasında araştırmacının tuttuğu notlardan, araştırmacı günlüklerinden, öğrencilerin süreçte ürettikleri çalışmaları içeren dokümanların değerlendirilmesinden, kavram öğre-timi öncesinde ve sonrasında uygulanan kavram başarı testlerinden ve zihin haritaların-dan elde edilmiştir.
Bulgular: Araştırmada kavram öğretiminde öğretimi kolaylaştırıcı farklı oyunlar tercih edilebileceği, oyunla kavram öğretiminin öğrencilerin kavram öğrenme düzeyle-rini büyük oranda yükselttiği, öğrencilerin araştırma sürecine aktif bir şekilde katıldıkla-rı ve oyunla kavram öğretiminin öğrencilerin kavramları öğrenmelerini kolaylaştırma-nın yanı sıra kavram öğrenmeyi etkili ve kalıcı kıldığı bulgularına ulaşılmıştır.
Sonuç ve Öneriler: Araştırmanın sonucunda oyunların ve kavram öğretimine yönelik etkinliklerin; özellikle soyut kavramların öğretimini somutlaştırdığı, öğrencileri öğretim sürecinde aktifleştirip öğretim sürecini kolaylaştırdığı sonucuna ulaşılmış olup farklı oyun ve etkinliklerle yapılan kavram öğretiminin farklı derslerde farklı kavramla-rın öğretiminde de uygulanabileceği önerisi getirilmiştir
The purpose of this research is to reveal how the concepts in the pri-mary school 4th grade Social Studies curriculum can be gained through games teaching activities, to reveal the contribution of the documents consisting of the studies put forward by the students at the end of the concept teaching process to the process, to de-termine the change in the concept learning levels of the student at the end of the concept teaching process with games and to determine what students’ ideas of about teaching concepts with games.
Method: In the study, action research design was preferred. The teaching of the concepts with games was carried out with the students in researcher’s own classroom. The data were collected from the semi-structured interview questions made with the students at the end of the research, from the document works produced by the students in the process, from the pre and post exam results made in the research and from the researcher diaries and researcher notes.
Results: In the research, it was found that different games that facilitate teaching can be preferred in teaching the concepts, teaching concepts with games significantly increases the concept learning levels of students, students actively participate in the re-search process, teaching concepts with games makes it easier for students to learn con-cepts and makes concept learning effective and permanent.
Conclusion and Suggestions: As a result of the research, it was found that games and activities embody the teaching of abstract concept, activate student, facilitate the teaching process. In this research it is suggested that concept teaching with different games and activities can be used in teaching different concept in different lesson