Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin Seviye Belirleme Sınavı’nda çıkan Matematik sorularına yönelik görüşlerini belirlemektir.
Araştırmanın verileri 2008–2009 eğitim öğretim yılında Antalya il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 205 matematik öğretmeninden elde edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla öğretmenlere, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Verilerin çözümünde yüzde, frekans ve ortalama değerleri kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin; SBS’nin kırsal kesimle şehrin eğitim olanakları açısından arasındaki farkı azaltmadığı, sınavda ders programında bulunmayan konulardan soru çıkmadığı görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenler ders kitabının SBS için yeterli olduğuna, öğrencilerin dershanelere olan ihtiyacının arttığına, SBS sorularının üst düzey düşünme becerilerini ölçmeye yönelik olduğuna ve çeldiricilerin güçlü olduğuna kısmen katılmışlardır. Öğretmenler SBS hakkında genellikle olumlu görüş belirtmişlerdir.
Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulardan yola çıkarak önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to identify the opinions of primary education mathematics teachers regarding math questions appearing in the proficiency exams.
The research data has been derived from 205 math teachers who served in primary education schools in Antalya city centre in 2008-2009 academic year. A questionnaire, which was developed by the researcher, has been applied to the teachers in order to derive their opinions.
In analyzing the data percentage, frequency and average values have been used.
According to the results of the research it has been found out that the teachers are of the opinion that the PE do not lessen the differences between the urban and rural areas as to educational opportunities and that no questions from outside the curriculum appear in the exam. The teachers partly agreed with that the textbook is sufficient for the PE, that the need of students for private courses has increased, that the questions in PE are intended to measure the superior thinking skills and that the confusing elements are strong. In general, the teachers pointed out positive opinions on the PE. Recommendations have been made by way of the findings derived from the research.