Bu çalışmada uzaktan eğitimin günümüz teknolojisiyle yeni bir şekil halini almış olan
internet üzerinden eğitim kavramı uygulamalı olarak incelenmiştir. Giriş bölümünde E Öğrenme kavramının neden tercih edilmesi gerektiği, avantaj ve dezavantajları tartışılmıştır. 2.
Bölümde E-Öğrenme ile ilgili teknolojilerin günümüzdeki halini alıncaya kadarki gelişimi
incelenmiştir. 3. Bölümde E-Öğrenme süreçlerinde açık kaynaklı ve kullanımı serbest olan
altyapı yazılımlarının ve öğrenme yönetim sistemlerinin kısaca tanıtımları yapılmıştır. 5.
Bölümde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemlerinden olan Moodle’ın altyapısı
tamamlanmış bir sistem üzerinde kurulum aşamasından temel işlevlerinin kullanım aşamasına
kadar olan süreç aşamalı olarak gösterilmiştir. 6. Bölümde ise kurulu bir Moodle platformu
üzerinde Fizik dersinin uygulaması yapılmıştır.
Moodle platformunun üzerinde Fizik dersinin uygulaması yapılırken konu olarak “ÖSS
Fizik kursu” seçilmiştir. Bir internet sitesi üzerinde Moodle yazılımı kullanılarak öğrencilere
ÖSS Fizik kursunun verilmesi için Moodle yazılımının mevcut “Kaynak” ve “Etkinlik”
seçenekleri tercih edilmiştir.
E-öğrenme; öğretmen ve öğrencinin aynı ortamda ve aynı anda bulunmalarına gerek
kalmadan, İnternet teknolojileri aracılığı ile gerçekleştirilen eğitim ve öğrenim faaliyetleridir.
Öğrenciler sunulan ders içeriklerine istedikleri zaman ulaşabildikleri gibi, e-mail veya tartışma
odaları gibi etkileşim araçları ile kendi aralarında veya eğitmen ve konu uzmanları ile iletişim
kurabilirler. Fizik dalında da bu avantajlardan yararlanılarak öğrenme düzeyi üst seviyelere
çıkarılabilir.
This study of distance education with today's technology has become a new form of
education via the Internet as a practical concept investigated. E-learning concepts in the
introductory section should be preferred because of their advantages and disadvantages are
discussed. 2. E-Learning in sections related to the development of technologies to date until
today become investigated. 3. In section E-learning processes and the use of free open-source
infrastructure software and learning management systems was making a brief presentation. 5.
Part of the open source learning management system as a complete system infrastructure
Moodle on the use of basic functions step by step setup to show the process has been gradual. 6.
Moodle is an established part of the application was made on the platform physics course.
Moodle platforms are made on the application of physics as a matter of course "OSS
physics course" is selected. Moodle on a website using software provided a course for physics
students OSS Moodle software available "resources" and "Event" option was preferred.
E-learning, teachers and students in the same environment and at the same time without
having to Internet technology through education and training activities are carried out. Students
can access courses offered, such as when they want their content, such as e-mail or discussion
rooms, or in the interaction between them with the tools they can communicate with instructors
and subject experts. In physics, the level of these benefits to a higher level of learning can be
removable.