ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Eğitim örgütlerinde hizmetkar liderliğe yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karadağ, Engin
dc.contributor.author Çiçek, Oktay
dc.date.accessioned 2016-03-24T09:09:28Z
dc.date.available 2016-03-24T09:09:28Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015-10-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/356
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma Eskişehir merkezde bulunan bazı özel okullarda okul müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik davranışlarını yerine getirme düzeylerini öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirleme amacı ile hazırlanmıştır. Yöntem: Araştırma nicel yöntemde tasarlanmıştır. Nicel yöntem desenlerinden biri olan tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Aslan ve Özata’nın (2011) Türkçe formunu geliştirdiği 14 soruluk David – Bocarnea Hizmetkâr Liderlik Ölçeği ve araştırmacı tarafından eklenen 7 adet kişisel bilgilere yönelik toplam 21 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2013-2014 öğretim yılında Eskişehir ilinde bulunan 30 özel eğitim kurumu oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi, 7 özel okulda görev yapan 119 çalışandan oluşmuştur. Verilerin analizinde SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulguları, çalışanların müdürlerini hizmetkâr liderlik açısından ‘sevgi’ göstermede çok olumlu, fedakârlık yönüyle de olumsuz değerlendirdiklerini göstermektedir (sevgi: 4.08; fedakârlık:3.49). Sonuç ve Tartışma: Okul Müdürleri tarafından sergilenen Hizmetkâr Liderlik davranışları tüm çalışanlar üzerinde bir kurum kültürü oluşmasını ve başta öğretmeler olmak üzere tüm çalışanların çalışmalarında daha özverili çalışmalarına neden olabilir. Bu da öğrenci başarısına olumlu etkiyi ve katkıyı yapacaktı tr_TR
dc.description.abstract Aim: This study aims to determine leadership behaviors of school principals in some private schools in Eskişehir on the basis of teachers’ opinion. Method: This research is designed with screening model which is one of the pattern in quantitative research methods. In this research, a survey was used as the collecting means. As a survey form, David-Bocarnea Servant Leadership Scale was used which was developed by Aslan and Özata into Turkish form. In the survey, there are totally 21 questions, 14 are from the David-Bocarnea Servent Leadership scale and 7 are the personal questions that the researhers added. The universe of the study consisted of 30 private educational institutions in the 2013-2014 academic year in the province of Eskişehir. The research sample consisted of 119 employees working in 7 private schools. In the analysis of the data, SPSS 18.0 packaged software was used. To analyze the data, t-test, ANOVA and correlation analysis were used. Findings: The result of the survey shows that workers evaluate their principals more positively on showing ‘love’ but negatively in terms of self sacrificing (love:4.08; self-sacrificing: 3.49). Results and Discussion: Servant leadership behaviors exhibited by principals can cause a corporate culture and can cause a selfless work by all the employees including teachers. This will make a positive impact and contribution to student achievement. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Lider tr_TR
dc.subject Hizmetkâr Liderlik tr_TR
dc.subject David - Bocarnea Hizmetkâr Liderlik Ölçeği tr_TR
dc.subject Leader tr_TR
dc.subject Leadership tr_TR
dc.subject Sevant Leadership tr_TR
dc.subject Bocarnea Leadership Scale tr_TR
dc.title Eğitim örgütlerinde hizmetkar liderliğe yönelik bir araştırma tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster