ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Örüntü ve Süsleme Etkinliklerinin, Analizle Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Đlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Akademik Basarıları Üzerine Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Anapa, Pınar
dc.contributor.author Bursalıoğlu, Fikri
dc.date.accessioned 2022-06-29T10:32:31Z
dc.date.available 2022-06-29T10:32:31Z
dc.date.issued 2010
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3566
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, örüntü ve süsleme etkinliklerinin, analizle öğretim yöntemiyle öğretiminin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumu ve akademik basarıları üzerine etkisini saptamaktır. Arastırma, deneme modellerinden kontrol gruplu ön test-son test modele göre düzenlenmis ve uygulama 2009-2010 Öğretim yılının 1. döneminde Đstanbul Ümraniye Sehit Öğretmen Yasemin Tekin Đlköğretim Okulu’ nda gerçeklestirilmistir. Arastırmada okulun 6/A ve 6/B subelerinden; 6/A sınıfı deney, 6/B sınıfı kontrol grubu olmak üzere kura yöntemiyle yansız olarak belirlenmistir. Verilerin toplanmasında matematik tutum ölçeği ve matematik basarı testi kullanılmıstır. Arastırmanın uygulamasına geçilmeden önce, matematik tutum ölçeği ve matematik basarı testi deney ve kontrol grubuna ön test olarak verilmistir. Gruplar önceki döneme ait matematik dersi karne notlarına göre denklestirilmistir. Denklestirme sonunda her iki grupta 20’ser öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenci denklestirilmistir. Deney grubuna örüntü ve süsleme etkinlikleri uygulanmıstır. Kontrol grubunda ise öğretim programının gerektirdiği uygulamalar devam etmistir. Uygulama sonrasında matematik tutum ölçeği ve matematik basarı testi her iki gruba son test olarak verilmistir. Verilerin çözümlenmesinde grupların kendi içindeki durumların belirlenmesi için SPSS’de Bağımlı Örneklemler T-Testi, gruplar arası karsılastırmada ise Bağımsız Örneklemler T-Testi kullanılmıstır ve gruplar arasındaki farkın anlamlılığı 0,05 düzeyinde yorumlanmıstır. Arastırma sonucunda, analizle öğretim yöntemiyle uygulanan örüntü ve süsleme etkinliklerine bağlı olarak deney grubunun matematiğe yönelik tutumlarında ve akademik basarılarında olumlu gelismeler sağlanmıstır. Kontrol grubunun matematiğe yönelik tutumlarında ve akademik basarılarında istatistiksel olarak anlamlı bir değisimin olmadığı görülmüstür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the effects of pattern and tesselation activities on the mathematics attitudes and academic successes of the sixth grade students by teaching method of analyses. In this research, pre and post test controlled group model was used and the application is performed in the Đstanbul Ümraniye Sehit Öğretmen Yasemin Tekin Primary School in the first semester of 2009-2010 school year. In the investigation, among the sections in the school, 6/A section is stated as experiment and 6/B section is stated as control groups objectively by lottery method. For data collection mathematics success test and mathematics attitude scale were used. Before the application of the study, mathematic attitudes scala and mathematics success test were given as pre-test to the control and experiment groups. The groups were balanced according to the mathematics successes of previous semester. In the constitution of the groups, totally 40 students are balanced in such a manner that there exist 20 students in each group. Pattern and Tessellation activities are performed to the experiment group. However, the mathematics curriculum continued in the control group. After the application mathematics attitude scale and mathematics success test were given to the both of the groups as the post test. In the data analysis paired sample t- test was used for the determination of the status inside the groups, independent sample t – test was used for comparison between the groups and the average of the difference between the groups was interpreted at the 0,05 level. At the end of the research, with the practiced pattern and tesselation activities by teaching the method of analyses positive progresses are made on experiment group’s in mathematics attitudes and academic successes. No meaningful differences was not gained on control group in mathematics attitudes and academic success. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Süsleme tr_TR
dc.subject Pattern tr_TR
dc.subject Tesselation tr_TR
dc.subject Örüntü tr_TR
dc.title Örüntü ve Süsleme Etkinliklerinin, Analizle Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Đlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Akademik Basarıları Üzerine Etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster