Günümüzün küresel pazarında firmalar, tedarik zincirinin bütünüyle bir parçası olmadıkları zaman, tek bir firma olarak rekabet edememektedirler. Bu nedenle, her bir tedarik zinciri üyesi için, hammadde alımından, bitmiş ürünlerin müşterilere dağıtımına kadar geçen süreçte, önemli aktivitelerin bir bütün olarak ele alınarak koordinasyonu ve entegrasyonunun sağlanması gerekmektedir. Birbiriyle ilişkili olan süreçlerin tek bir üretim-dağıtım modelinde bütünleştirilmesi, daha iyi bir planlama ve tedarik zinciri yönetimine olanak sağlayacaktır.Çalışmada, merkezi ve merkezi olmayan tedarik zinciri yapısı temel alınarak, çok amaçlı karma tamsayılı doğrusal programlama ile taktiksel planlama düzeyindeki çok ürünlü, çok kademeli, çok periyotlu tedarik zinciri ağı modellenmiştir. Modelin amacı, üretim ve dağıtım operasyonlarını bütünleştirecek şekilde, tedarikçilerin, üretim tesislerinin, dağıtıcıların ve perakendecilerin karını enbüyüklemek ile üretim tesisleri için boşta kalma süresini enküçüklemektir. Ayrıca, hedef programlama ve bulanık hedef programlama yaklaşımları, merkezi ve merkezi olmayan tedarik zinciri yapılarının modellenmesi için önerilmiştir. İki farklı bilgi paylaşımının sonuçları, artan bilgi akışı, azalan talep belirsizliği ve daha karlı bir tedarik zinciri yapısı için merkezi tedarik zinciri yapısının kullanılması gereğini göstermiştir.
In today?s global marketplace, individual firms do not compete as independent entities rather as an integral part of a supply chain. Consequently, coordination and integration of key business activities for each supply chain member undertaken by an enterprise, from the procurement of raw materials to the distribution of the finished goods to the customer. An integration of the two interconnected processes within a single production?distribution model would allow better planning and management.In this study, based on centralized and decentralized supply chain structure, by using multi-objective, mixed integer lineer programming approach a multi-product, multi-echelon, multi-period supply chain network is modelled in tactical level. The aim of the model is to maximize the total profit for suppliers, manufacturing plants, distributors and retailers and minimize idle time for manufacturing plants by optimizing production and distribution opeartions in an integrated manner. Additionally, goal programming and fuzzy goal programming approaches are proposed to solve centarlized and decentralized supply chain models. The results of two different information sharing structure has lead to suggestions for using centralized information sharing structure for increased information flows, reduced demand uncertainty and a more profitable supply chain.