ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü ile ilgili algılarının çalışma niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Erbaş, Ali
dc.contributor.author Orhan, Abdulkadir
dc.date.accessioned 2016-03-24T09:07:18Z
dc.date.available 2016-03-24T09:07:18Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015-09-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/348
dc.description.abstract Turizm sektörü dünyada hızla gelişen, ekonomik ve sosyal boyutlara sahip potansiyel bir gelir kaynağıdır. Turizm işletmelerinin sektörden en yüksek düzeyde kazanç elde etmelerinin yolu kaliteli hizmet üretmek ve müşteri memnuniyetini sağlamaktan geçmektedir. Sektörünün yapısı gereği üretim ve tüketimin eş zamanlı olmasından dolayı insan unsuru ön plana çıkmaktadır. İnsan unsurunun ön plana çıktığı bu sektörde hizmet kalitesinin arttırılması ancak nitelikli personel ile mümkün olduğundan turizm işletmelerinin, sektörün ana unsuru olan insan faktörüne dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu araştırma, Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü ile ilgili algısını ortaya koymak ve bu algının çalışma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilgili literatürden elde edilen teorik kısım ile hazırlanmış ve anket formu düzenlenmiştir. Anket sonucu elde edilen bilgilerin çözümlenmesi güncel istatistik programında bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelindeki devlet ve özel üniversitelerdeki lisans düzeyinde turizm eğitim alan, sektörde çalışmış veya staj yapmış öğrenciler oluşturmaktadır. Maliyet, zaman, enerji tasarrufu gibi etkenler göz önüne alındığında evrene ulaşmak güç olduğundan örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örnekleme yöntemi olarak kolay örnekleme yöntemi seçilmiştir. Araştırmada; lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin sektöre yönelik algılarının çalışma niyetlerine etkisini ölçen 10 boyut elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, yönetim (,556**), ücret (,328**), işin doğası (,368**), sosyal haklar (,385**), iş tatmini (,622**), yasal mevzuat (,124**), çalışma koşulları (,333**), motivasyon (,416**), terfi imkânı (,485**) ve kariyer (,681**) boyutları ile çalışma niyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu; bu boyutların çalışma niyeti üzerinde etkisinin olduğu (r=,784) ve çalışma niyetinin %61’nin bu boyutlarla açıklanabileceği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The tourism sector is a potential source of income having economic and social aspects and progressing rapidly all around the world. Tourism establishments' gaining maximum profit in the sector is possible by offering quality service and meeting the customer satisfaction. The human factor has come into prominence because production and consumption are simultaneous as required by its sector system. In this sector where the human factor has come into prominence, tourism establishments need to pay attention to the human factor which is the key element of the sector because increasing the quality of service is only possible thanks to qualified personnel. This study has been done with the purpose of revealing the perception of students who had tourism education at the level of bachelor degree in Turkey about tourism sector and determining this perception's effect on the intention to work. The research has been prepared via theoretical part gotten from related literature and questionnaire form has been organized. The analysis of the data gotten from questionnaire has been made in computer environment via current statistical package. The research population is composed of the students who had tourism education at the level of bachelor degree in public and private universities in Turkey, worked in the sector or did internship. As reaching to the population is difficult in view of factors such as cost, time and energy saving, sampling method has been resorted. Convenience sampling method has been chosen as sampling method. In this research, ten aspects measuring the effects of the perceptions of students who had tourism education at the level of bachelor degree about tourism sector on their intentions to work have been gotten. According to the findings, it is ascertained that there have been statistically significant relationships between management (,556**), wage (,328**), nature of the work (,368**), social rights (,385**), work satisfaction (,622**), legal legislation (,124**), working conditions (,333**), motivation (,416**), possibility of promotion (,485**) , career aspects (,681**) and intention to work, these aspects have had an effect on intention to work (r=,784) and %61 of intention to work can be explained via these aspects. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Lisans Eğitimi tr_TR
dc.subject Turizm Eğitimi tr_TR
dc.subject Turizm Sektörü tr_TR
dc.title Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü ile ilgili algılarının çalışma niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster