Bu çalısmada, hafif ticari araçların aerodinamik incelemesi yapılmıstır. Bununla
ilgili olarak, araç ön formuna etkiyen hava direnci ve bunun yakıt sarfiyatına etkisi
ayrıntılı olarak incelenmistir.
Bunun için, Renault-Kangoo marka hafif ticari araç modellenmis, nümerik
yaklasık çözüm yöntemi olan sonlu hacimler yöntemi ile fluent programında analiz
edilerek, sanal kosullarda aracın ön formuna etkiyen hava direnci ve CD direnç
katsayıları bulunmus, bu verilerin yakıt sarfiyatına olan etkileri arastırılmıstır.
In this study, the aerodynamic analysis of light commercial vehicles was done.
Regarding this, the air resistance affecting the front form of the vehicle and its effect on
fuel consumption was analyzed particularly.
For this purpose, Renult’s light commercial vehicle ‘Kangoo’ was modelled. The
air resistance affecting the front form of the vehicle in virtual conditions and the CD
resistance constants was found by analyzing in fluent program with an approximate
solution ‘finite volume method’ , and the effects of these data on fuel consumption was
searched.