ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecini bilme ve uygulama düzeylerinin araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özer, Mehmet Naci
dc.contributor.author Töre, Canan Gürcan
dc.date.accessioned 2022-06-22T10:18:01Z
dc.date.available 2022-06-22T10:18:01Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3467
dc.description.abstract Günümüzde egitim süreci gibi matematik egitimi de sürekli bir degisim içindedir. Degisim sonucunda olusturulan matematik programlarının genelinde esas amaç problem çözme becerilerini gelistirmektir. Problem çözmenin matematik ögretiminin merkezinde olması; ögrencilerin problem çözme becerilerini gelistirememeleri durumunda matematik dersine karsı olumsuz tutuma sahip olmalarına neden olmustur. Bunun sonucu olarak da problem çözme becerilerini arttırmaya yönelik çalısmalar hız kazanmıstır. Yapılan bu çalısma ile lkögretim 6 sınıf ögrencilerinin matematik dersinde problem çözme sürecini ne ölçüde bildikleri ve uygulayabildikleri, ayrıca bu süreci bilmenin onların problem çözmelerine etkisinin ne olugunu belirleyebilmek amaçlanmıstır. Çalısma bir durum çalısmasıdır. Arastırmayı gerçeklestirmek için Balıkesir linde üç farklı lkögretim okullarında okuyan 30 tane 6. sınıf ögrencisi seçilmistir. Veri toplama aracı olarak sınıf seviyelerine uygun olarak hazırlanmıs 2 problem kullanılmıstır. Kagıda yazılan problemler ögrencilere sorulmus ve ögrencilerle bireysel olarak görüsülmüstür. Görüsme sırasında konusulanlar kaydedilmis ve yazılı kaynaklar birlestirilerek ögrencilerin problem çözme sürecine ait hangi davranıslara sahip oldukları ve bu davranısları uygulama düzeyleri belirlenmistir. Gözlem sonuçları ve yazılı kaynaklar yardımıyla ortaya çıkan veriler nitel olarak analiz edilmistir. Çalısmanın sonucunda ögrencilerin genelde problem çözme sürecine ait basamakları bildikleri ve bunları sözel olarak ifade edebildikleri ortaya çıkmıstır. Yapılan uygulama kısmında ise ögrencilerin problem çözme sürecine ait basmakların bilmelerinin onların sadece daha sistematik islem yapmalarını sagladıgı, problemi çözebilmeleri için yeterli olmadıgı anlasılmıstır. Ortaya çıkan sonuçlar dogrultusunda ögrencilerin problem çözme becerilerini gelistirmek için öneriler sunulmustur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem Çözme tr_TR
dc.subject Problem Çözme Süreci tr_TR
dc.title İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecini bilme ve uygulama düzeylerinin araştırılması tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğertim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster