Günümüzün hızlı değişen dünyasında, yenilikleri kısa sürede benimsemek ve yenilik yapmak işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri için vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Yenilik, ilk başta ürün geliştirme veya teknolojik ilerlemeler olarak algılanmasına karşın, pazarlama da bu kavramın önemli bileşenleri arasında yer almaktadır. Pazarlama yeniliği, ürün tasarımı ve/veya ambalajlaması, ürün konumlandırması, ürün tanıtımı ve fiyatlandırmasında önemli değişiklikleri kapsayan yeni bir pazarlama metodu olarak tanımlamak mümkündür. Bu çalışmada, pazarlama yeniliği kavramı incelenerek, özellikle bilgi temelli yaklaşım ve uygulamalar olan bilgi yönetimi ile pazar odaklılığın pazarlama yeniliği ile olan ilişkileri araştırılmıştır.
Araştırma için rekabetin yoğun olarak yaşandığı ve yeniliklerin aktif bir şekilde uygulanması gereken Mobilya sektörü evren olarak belirlenmiş ve bu evren içerisinden uygun görülen örneklem seçilmiştir. Belirlenen örneklem içerisinde yer alan toplam 22 işletmeden 213 adet anket elde edilmiş ve bu anketler üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler setlerarası korelasyon analizi ile test edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, bilgi yönetimi ve pazar odaklılık kavramlarının pazarlama yeniliği üzerinde anlamlı etkilerinin olduğu görülmüştür.
In today's fast changing world, innovations and improvements to make in a short time to adopt a sustainable competitive advantage to obtain business for has become an indispensable element. Innovation, product development or technological progress initially be perceived as, but marketing also an important component of this concept is located between. Marketing innovation, product design and / or packaging, product positioning, product presentation (promotional), and pricing a new marketing method involving significant changes to define as it is possible. This study examined the concept of marketing innovation; especially information-based approach and the information management applications market with innovation and marketing ability to focus on the relationship were investigated.
For research, intense competition and innovation are experiencing as an active implementation of the necessary furniture industry was identified as the universe and appropriate sample was selected from within this universe Determined within the total sample of 213 from 22 business units, and this survey was obtained through the survey analysis was conducted. Created in accordance with the objectives of the research hypotheses were tested with canonical correlation analysis.
According to research findings, knowledge management and market-orientation of the marketing concept is deemed to be of significant effect on innovation.