Matematik, her konunun diğeri üzerine kurulmasıyla gelisen bir alan
olduğundan, ön öğrenmelerin önemi büyüktür. Bu nedenle, matematik öğrenmede
karsılasılan güçlüklerin belirlenip ortadan kaldırılması gerekmektedir.
Bu arastırma ilköğretim 7. ve 8. öğrencilerinin tam sayılar konusunda
karsılastıkları güçlükleri belirlemek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmanın çalısma
grubunu Eskisehir ili Sivrihisar ilçesindeki tüm 7. ve 8. sınıfta okuyan öğrenciler
olusturmaktadır. Arastırmada veri toplama aracı olarak, tam sayılar konusunda 24
soruluk çoktan seçmeli test kullanılmıstır. Verilerin analizinde yüzde tablolarından
yararlanılmıstır.
Elde edilen bulgularla öğrencilerin tam sayılar konusunda, “0” sayısının ta
sayılar kümesine ait olup olmama, pozitif ve negatif tamsayıları tanımlama, negatif
sayıları sayı doğrusuna yerlestirme, negatif sayıları karsılastırma, mutlak değerin
anlamı, negatif sayıların kuvvetlerini alma, islem önceliği konularında güçlükler
yasadığı ortaya konmustur.
As the mathematics is a field which advances by constructing each subject on
another, pre-learning has a great importance. Because of this reason it is necessary to
remove the difficulties which are come across in learning mathematics.
The aim of this study was to determine difficulties in subject of the whole
numbers of 7th and 8th grade students. The work group of the study consists of all the
7th and 8th grade students in Sivrihisar (witin Eskisehir). A multiple choice test covering
24 questions was used as data collection tool. In the data analysis percentage tables
were used.
In the light of the collected data, the problems students face difficulties in
subject of the whole number which to hesitation "0" is a whole number, to defination
positive and negative whole numbers, to put in order negative whole numbers, to
emplacement negative numbersat number line, to be strengthened by negative numbers
and precedence operation have been found.